PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Výuka matematiky v cizím jazyce - OPNM4M031B
Anglický název: Teaching mathematics in a foreign language
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Vyučující: PhDr. Hana Moraová, Ph.D.
prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Prerekvizity : OPNM4M012A
Anotace -
Comparing different approaches to CLIL Examples of CLIL teaching units combined with analysis Supplementing communication skills related to expression and classroom organisation Enhancing knowledge of methodology with specific features related to CLIL Assessment in CLIL teaching Working with authentic texts in CLIL teaching Use of aids Self-creation of materials - advantages and dangers CLIL in school practice and official documents
Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (08.09.2024)
Cíl předmětu -
Studující aplikují a prohlubují své znalosti a dovednosti získané zejména v didakticko-matematických předmětech a při náslechové a souvislé praxi. Studující charakterizují specifika výuky matematiky v cizím jazyce prostřednictvím Integrace nejazykových předmětů a cizího jazyka (CLIL), posuzují a navrhují výukové přístupy a metody hodnocení vhodné na výuku typu CLIL. Studující pracují s autentickými texty při výuce CLIL.
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (05.09.2024)
Literatura

BARWELL, R. Uncrossable boundaries? A discourse analysis investigation of English as an Additional Language and the learning of mathematics. In: British Association for Applied Linguistics, 33rd Annual Meeting, Cambridge, 2000.
NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. CLIL and Mathematics Education. In: Mathematics for Living. The Mathematics Education Into the 21st Century Project. A. Rogerson (ed.), Amman, Jordan, 2000, s. 226-230.
NOVOTNÁ, J., HADJ-MOUSSOVÁ, Z., HOFMANNOVÁ, M. Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. In: Proceedings SEMT 01. Ed. J. Novotná, M. Hejný. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha, 2001, s. 122-126.
NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M., PETROVÁ, J. Using Games in Teaching Mathematics through a Foreign Language. In CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era. Ghisetti e Corvi Editori, 2001, s.129-131.
PAVESI, M., BERTOCCHI, D., HOFMANNOVÁ, M., KAZIANKA, M. Insegnare in una lingua straniera. M.I.U.R. Milan, Italy, 2001. ISBN 88-900649-0-0.
GARDELLA, F., TONG, V. Implications of Language Development in the Learning of Mathematics. Prague, 1999.
MARSH, D., LANGE, G. Implementing Content and Language Integrated learning. University of Jyvaskyla, 1999.

A podobné zdroje, které budou podle potřeby doporučeny během semestru.

Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (05.09.2024)
Studijní opory

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7643

Poslední úprava: STEHLIKO (17.09.2019)
Výsledky učení -

Studující

- charakterizují specifika výuky matematiky v cizím jazyce prostřednictvím integrace nejazykových předmětů a cizího jazyka (CLIL)
- posoudí přínosy a rizika autentického textu pro výuku CLIL
- vytvoří výukovou jednotku matematiky vedenou CLIL pro různé stupně školy
- formuluje učební úlohy vhodné pro CLIL a navrhne vhodné techniky scaffoldingu
- navrhne a posoudí vhodnost metody hodnocení pro metodu CLIL

Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (08.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK