|
|
|
||
Předmět je určen přednostně studentům navazujícího magisterského studia. Je zaměřen na rekapitulaci instrumentálních, pěveckých a taktovacích dovedností, které studenti nabyli nejen v průběhu bakalářského studia, ale i ve své celoživotní interpretační praxi. Je zaměřen na pedagogickou aplikaci v rámci hudební výchovy na různých typech škol.
Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||||||||||
Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Pecháček, S. Hra písní na klavír. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 1999. ISBN 80-86039-96-X. PECHÁČEK, s. NYKL, B. Klavírní úpravy populárních písní. Praha: univerzita karlova, pedagogická fakulta, 2023. ISBN 978-80-7603-405-1 Další doporučená literatura: Herden, J. Sémantický rozbor: čítanka příkladů [hudebnina]. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1997. ISBN 80-86039-42-0. Pecháček, S. Kytarové doprovody lidových písní [hudebnina]. 1.vyd. Jinočany: H & H, 1992. ISBN 80-85467-23-2. Nedělka, M. Příručka klavírní improvizace I. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-314-8. Mackworth-Young, L. Piano by Ear: Learn to Play by Ear, Improvise, and Accompany Songs in Simple Steps. London : Faber Music, 2015. ISBN 0-571-53902-5. Weiss, E. Free to Be Creative at the Piano. Quiescence Music, 2010. 342 pp. Available on: http://www.quiescencemusic.com/creativeatpiano.pdf
Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
1. Hra lidových písní - harmonizace písně - stylizace klavírního doprovodu - tvorba nástrojové předehry 2. Hra populárních písní podle volby studentů Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Podmínkou zakončení předmětu je - Prvidelná účast na výuce, povoleny jsou maximálně tři neúčasti. - Průběžné plnění praktických úkolů ve hře lidových i populárních písní - Písemné zpracování jedné úpravy populární písně v notačním programu MuseScore Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Po absolvování předmětu by student měl být schopen - zahrát známé lidové písně v klavírní stylizaci odpovídající jejímu charakteru, a to v několika tóninách, příměřených průměrnému hlasovému rozsahu - při této hře by měl umět sám zpívat - písně vybrané pro nácvik s dětmi či studenty by měl umět hrát a zpívat zpaměti - zahrát populární písně různého žánru ve vhodné stylizaci a v tónině přiměřené průměrnému hlasovému rozsahu. V tomto případě není nutné hrát a zpívat zpaměti. Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|