|
|
|
||
Předmět Interpretační aktivity v hudební výchově navazuje na Hru písní v pedagogické praxi.
Je zaměřen na rekapitulaci pěveckých a instrumentálních dovedností, které studenti nabyli nejen v průběhu bakalářského studia, ale i ve své celoživotní interpretační praxi, a zaměřit je k pedagogické aplikaci v rámci hudební výchovy na různých typech škol.
Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (16.09.2018)
|
|
||
SEDLÁK, František. Didaktika hudební výchovy I. Praha : SPN, 1985. Kapitola 21. Problémy hudebního vnímání a poslechu hudby ve škole. PECHÁČEK, Stanislav - VÁŇOVÁ, Hana. Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy. Praha : Karolinum, 1997. Kapitola 3. Poslech hudby Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (16.09.2018)
|
|
||
Požadavky k zápočtu
- Splnit prakticky okruh a) v rámci seminářů, tj. před kolektivem spolužáků - Splnit okruh b) individuálně v konzultačních hodinách učitele - Aktivní účast ve výuce, toleruje se nepřítomnost na dvou seminářích Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (18.09.2020)
|
|
||
a) Poslechové skladby pro žáky základních a středních škol V průběhu semestru vystoupí student s didaktickou prezentací - jedné instrumentální skladby (klavír, housle, jiný nástroj), případně skladby vokální, kterou sám předvede - jedné skladby ze zvukového či audiovizuálního záznamu. - jedné skladby komorního obsazení, např. zpěv a klavír, housle a klavír, čtyřruční klavír, ansámblový zpěv, komorní instrumentální sestava, interpretovaná studenty zapsanými na tento předmět. b) Deset charakteristických ukázek z tvorby hudebních velikánů Od vybraných skladatelů české i světové hudby zvládnout charakteristické ukázky z jejich skladeb včetně jejich stručné didaktické interpretace. Podle vlastního výběru 5 ukázek od světových a 5 od českých skladatelů (od 1 skladatele jen 1 ukázka), a to tak, aby byla zastoupena všechna hlavní období hudebního vývoje, tj. baroko, klasicismus, romantismus a hudba 20. století. Splnění tohoto úkolu - individuálně v průběhu semestru nebo ve zkouškovém období v rámci konzultačních hodin učitele.
Poslední úprava: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (06.10.2021)
|