|
|
|
||
Předmět je koncipován jako praktický seminář vycházející z teoretických základů a didaktických poznatků tematického a projektového vyučování (integrace výuky napříč vzdělávacími předměty, s akcentací hudební výchovy). Prioritou předmětu je tvorba a realizace (prezentace) modelové výuky v intencích tematického nebo projektového vyučování s následnou hodnotící reflexí. Důraz je kladen na smysluplnost, záměrů a „realističnost“ modelů výukových hodin.
Tematická výuka, jež nabízí poznávání v širších souvislostech, a projektová výuka, jež propojuje vzdělávání v rámci reálného života, jsou vhodnou, efektivní a žádanou alternativou k tradičním způsobům výuky estetických předmětů. Předmět je dvousemestrový, v prvním semestru jsou témata zaměřena na výuku na ZŠ, v navazujícím druhém semestru pak na výuku na SŠ – v časovém souladu s pedagogickou praxí studentů oboru.
Výuka může probíhat částečně e-learningem (prostřední Moodle), nebo on-line (Skype nebo Microsoft Teams).
Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Metodika výuky, tvorby a realizace studentských projektů. Důraz je kladen na smysluplnost vytvořených projektů a jejich záměrů a zejména jejich smysluplnost a reálná možnost jejich využití v pedagogické praxi budoucího učitele. Prioritou jsou konzultace v seminární skupině studentů s cílem osvojení přesných formulací záměrů, východisek, plánování, vytyčení hlavních cílů předkládaných projektů. Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (23.09.2018)
|
|
||
E-learning - prostředí Moodle 1 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2257 - kurz ve výstavbě, materiály budou průběžně doplňovány. On-line výuka - Microsoft Teams - dle individuální oboustranné domluvy se studenty. Přesné datum konání a link budou s týdenním předstihem doplňovány. Studenti budou na on-line výuku upozorňováni připomínkou e-mailem. Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Prezentace vlastního autorského projektu v rámci seminářů s aktivním zapojením ostatních studentů v modelové roli žáků. Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (28.05.2019)
|
|
||
DEWEY, J.; KILPATRIC, W. H. Der Projekt, Plan, Grundlegugg und Praxis. Weimar: Herman Böhlaus Nachfolger, 1935. GRECMANOVÁ, H.; URBANOVSKÁ, E.; NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc : Hanex, 2000, ISBN 80-85783-28-2. JANKOVCOVÁ, M.; PRŮCHA, J.; KOUDELA, J. Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol. Praha : SNP, 1989. ISBN 80-04-23209-4. KAISER, F. J. Projektstudien und Projektarbeit in der Schule. Bad Heilbronn: Klinkhardt, 1997. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3. KAŠOVÁ, J. a kol. Škola trochu jinak: Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž : IUVENTA, 1995. KOVALIK, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-5. PETTY, G. Moderní vyučování. 3. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-978-X. PIKE, G.; SELBY, D. Globální výchova. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98. SPOUSTA, V. Integrace základních druhů umění ve výchově. Brno : Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1640-X. VALENTA, J. aj. Pohledy: projektová metoda ve škole a za školou. Praha : IPOS-ARTAMA, 1993. ISBN 80-7068-066-0. Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
1. Návrhy témat, diskuse. 2.-12. Realizace návrhů (samostatně nebo ve dvojici studentů). Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (28.05.2019)
|