Německý jazyk a komunikace ve výuce – Manuál zpracovaný v rámci Fondu F 2021
PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (04.10.2021)
Cílem předmětu je rozvíjet u studentů dovednost komunikace se žáky v německém jazyce, která je klíčová pro efektivní vedení vyučovací hodiny a je významným přínosem k osvojování němčiny žáky. Studenti si procvičují základní fráze v jednotlivých etapách vyučovací hodiny a v různých edukačních situacích. Fráze jsou procvičovány v rámci mikrovýstupů, které jsou nahrávány videokamerou a následně analyzovány včetně rozboru chyb. Procvičovány budou fráze z následujících oblastí: Fráze pro začátek, průběh a konec hodiny. Fráze pro organizační pokyny - uspořádání třídy, časová organizace. Organizace žákovských činností. Fráze pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností. Fráze pro pozitivní motivaci žáků - pochvala, povzbuzení, napomenutí. Fráze pro zkoušení a testování žáků. Fráze pro zadání domácích úkolů. Fráze pro komunikaci žáků s učitelem. Předmět je zařazen do Fondu F 2021.
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (05.09.2021)
The aim of the course is to develop students' ability to communicate with students in German. Students practice basic phrases in individual stages of the lesson and in various educational situations. The phrases are practiced within the micro-outputs, which are recorded by a video camera and subsequently analyzed, including the analysis of errors. Phrases from the following areas will be practiced: Phases for the beginning, course and end of the lesson. Phrases for organizational instructions - class organization, time organization. Organization of student activities. Phrases for practicing language means and speech skills. Phrases for positive motivation of students - praise, encouragement, admonition. Phrases for testing and testing students. Phrases for entering homework. Phrases for communication between students and the teacher.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (05.09.2021)
Celková časová zátěž studenta
90,0
Odpovídající množství kreditů
3
Přidělené kredity
3
Zakončení
Z
Přímá výuka
Přednášky:
0
Cvičení:
2
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky
0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
60 minut
Samostudium literatury (za semestr)
0 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
12 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
30 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
0 hodin
Příprava na zápočet
0 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška
0 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.10.2019)
GIESBERG, D., KLIPPERT, C. Im Beruf NEU: Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Fachwortschatztrainer Erziehung. München: Hueber Verlag, 2018. ISBN 978-3193611901.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (04.10.2021)
Procvičovány budou fráze z následujících oblastí:
Fráze pro začátek, průběh a konec hodiny.
Fráze pro organizační pokyny – uspořádání třídy, časová organizace.
Organizace žákovských činností.
Fráze pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností.
Fráze pro pozitivní motivaci žáků – pochvala, povzbuzení, napomenutí.