PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Modelové chemické experimenty - OPNE4E033B
Anglický název: Model Experiments in Chemistry
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022 do 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
Mgr. Tadeáš Matěcha
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Anotace
Předmět je zaměřen na aplikaci vědeckého experimentu pro edukační pokusy. Cílem je získávat schopnost tvořit vhodné řídící otázky bádání a předkládat žákům experimenty podněcující jejich badatelské schopnosti ve standardní struktuře: formulace hypotézy, návrh postupu jejího ověření, vyvození a formulace závěrů, případně úprava hypotézy. Experimenty pokrývají základní témata výuky chemie na základních a středních školách. Studenti předloží návrh projektu a prezentují jej včetně demonstrace pokusu.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (18.01.2024)
Literatura

BENEŠ, P. Reálné modelové experimenty ve výuce chemie. Praha: UK PedF, 1999. ISBN 80-86039-81-1.

PAPÁČEK, M. Badatelsky orientované přírodovědné vyučování - cesta pro biologické vzdělávání generací Y, Z a alfa? Scientia in Educatione [online]. 2011, vol. 1, no. 1, pp. 17. ISSN 1804-7106.

STUCHLÍKOVÁ, I. O badatelsky orientovaném vyučování. In Proceedings of the Didaktiak biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování, České Budějovice, 2010, Jihočeská Univerzita, p. 129-135.

RUSEK, M., P. BENEŠ a V. KÖHLEROVÁ. Modelový experiment jako možnost rozvoje školních chemických pokusů. Chemické listy, 2012, 106(2012), 521. ISSN 1213-7103.

Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (18.01.2024)
Studijní opory

Studijní opory jsou umístěny zde: https://drive.google.com/drive/folders/1rO5NqEoYEGzj5eK8ZsOBRcodU5d_OZIc?usp=sharing

Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (18.01.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK