PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Náslechová praxe v oboru chemie - OPNE2E103A
Anglický název: Chemistry Lesson Observation Practice
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022 do 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz navazuje na Orientační praxe a Didaktiku chemie. Jeho hlavním cílem je prohloubit schopnost studentů analyzovat výukové situace, především interakci učitel - žák, příp. žák - zadání úlohy.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
Podmínky zakončení předmětu

Podmínkou udělení zápočtu je absolvování 10 hospitací hodin chemie na vybraných školách, vyplnění a vyhodnocení záznamových archů.

Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (28.09.2020)
Literatura

Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71-91.

Sherin, M., & Van Es, E. A. (2009). Effects of video club participation on teachers' professional vision. Journal of teacher education, 60(1), 20-37.

Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721-752.

Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
Metody výuky

V prezenčním provedení se kurz odehrává na konkrétních školách, na kterých studenti hospitují vyučovací hodiny chemie, ty s vyučujícím rozebírají a následně zoracovávají reflexe. V online provedení studenti sami sledují videozáznam hodiny, který pak v online setkání rozebírají s vyučujícím, následně zpracovávají reflexi.

Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (28.09.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK