|
|
|
||
Jazyková část:
Jazyková část předmětu se zaměří na dlouhodobý problém, který nejen didaktika českého jazyka, ale didaktika mateřských jazyků obecně řeší: vztah mezi jazykovou a komunikačně-slohovou složkou předmětu.
Literární část se zaměří na významné směry v chápání procesů čtení a rozvoje čtenářství, a to z hlediska práce učitele.
Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (28.01.2021)
|
|
||
Jazyková část (dr. Doležalová) Jazyková část se koná 23. 2. a 9. 3. 2021. Výuka bude probíhat online, a to v reálném čase ve virtuálním univerzitním prostředí MS Teams. Studující se do virtuální místnosti dostanou přes odkaz, který jim vždy bude předem zaslán prostřednictvím SIS. Doporučuji studentům, aby si danou platformu pro on-line výuku vyzkoušeli s dostatečným předstihem. Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
|
|
||
Požadavkem ke splnění předmětu je aktivní práce v semináři a plnění zadaných úkolů. V jazykové části je nutno přečíst povinnou odbornou literaturu - o ní se bude v semináři diskutovat a k ní se budou vztahovat zadané úkoly. Bližší informace budou sděleny na 1. semináři. Vzhledem k nízkému počtu hodin se vyžaduje stoprocentní účast. V odůvodněných případech lze po domluvě s vyučujícím absenci nahradit vypracováním seminární práce. Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
|
|
||
Jazyková část: povinná doporučená
Literární část:
Vybrané články a úryvky ze soudobých anglicky psaných pramenů.
Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (28.01.2021)
|
|
||
Klíčovým tématem řešeným v lingvistické části je postavení a význam mluvnice v jazykovém vyučování a vztah mluvnice k rozvoji komunikačních dovedností žáků. Základní otázky, jimiž se lingvistická část předmětu zabývá, tak jsou např.:
Sylabus literárnědidaktické části: Klíčové jsou otázky toho, jak učitel a výuka zapojují soudobé poznatky o procesech čtení a učení do programu své výuky a do práce každého žáka s literárním textem. Např.: Čím je pro žáka a pro společnost specifické čtení tištěné krásné literatury, co znamenají složky čtenářské gramotnosti pro žákovo čtení s radostí, jak souvisí čtení se zkušeností psaní.
Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (28.01.2021)
|