PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická psychologie - OPN01Q121A
Anglický název: Educational Psychology
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Prerekvizity : OPN01Q107A
Je záměnnost pro: OKN01Q121A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Cílem kurzu je seznámit se s pedagogickou psychologií jako aplikovanou psychologickou disciplínou, která poskytuje množství užitečných konceptů a teorií pro lepší porozumění školní praxi. V kurzu budou probírána zejména následující témata: 1. Pedagogická psychologie a její úkoly 2. Socializace - rodinná a školní 3. Školní zralost a připravenost 4. Typy učení
Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
Deskriptory

Vedle přímé výuky bude věnováno 64 hodin nepřímé výuce. 20 hodin četbě, 24 hodin drobné úkoly, 20 hodin příprava na zkoušku. 

Pokud bude zavedena distanční výuky, proběhne každá druhá hodina online formou. 

Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
Podmínky zakončení předmětu

Předmět je ukončen písemným testem. Podklady k testu probereme podrobně na výuce, tak aby studenti byli dobře připraveni. Test bude písemný a bude mít charakter otázek na aplikaci teoretických znalostí, které jsou obsahem kurzu. 

Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
Literatura

MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha, Portál, s.r.o. 2013. ISBN: 978-80-262-0174-8

JEDLIČKA, Richard a KOŤA, Jaroslav a SLAVÍK, Jan. Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha, Grada. 2018. ISBN: 978-80-271-0586-1

PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení – Perspektivní motivace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. 2012.

SLAVIN, Robert. Educational Psychology: Theory and Practice, 12th Edition, Pearson. 2018.

 

Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK