|
|
|
||
Cílem kurzu je seznámit se s pedagogickou psychologií jako aplikovanou psychologickou disciplínou, která poskytuje množství užitečných konceptů a teorií pro lepší porozumění školní praxi. V kurzu budou probírána zejména následující témata: 1. Pedagogická psychologie a její úkoly 2. Socializace - rodinná a školní 3. Školní zralost a připravenost 4. Typy učení Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Vedle přímé výuky bude věnováno 64 hodin nepřímé výuce. 20 hodin četbě, 24 hodin drobné úkoly, 20 hodin příprava na zkoušku. Pokud bude zavedena distanční výuky, proběhne každá druhá hodina online formou. Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Předmět je ukončen písemným testem. Podklady k testu probereme podrobně na výuce, tak aby studenti byli dobře připraveni. Test bude písemný a bude mít charakter otázek na aplikaci teoretických znalostí, které jsou obsahem kurzu. Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha, Portál, s.r.o. 2013. ISBN: 978-80-262-0174-8 JEDLIČKA, Richard a KOŤA, Jaroslav a SLAVÍK, Jan. Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha, Grada. 2018. ISBN: 978-80-271-0586-1 PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení – Perspektivní motivace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. 2012. SLAVIN, Robert. Educational Psychology: Theory and Practice, 12th Edition, Pearson. 2018.
Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|