Dramatická výchova ve výuce CJ – francouzština - OPMN0F264B
|
|
|
||
Jak využít kvalitní text při výuce jazyka a literatury? Informace, pomůcky, pedagogické zdroje, jak divadelnímu textu ve francouzském originálu porozumět, jak ho nahlas přečíst, jak ho s dětmi zahrát? K čemu slouží divadlo ve škole? Jak pracovat s textem tradičně (slovní zásoba, smysl textu)? Jak využít i netradiční přístup (práce ve skupinách, dialog, dramatická četba, společná debata, společný divadelní projekt)? Studenti pracují s texty, učí se přednesu (žánrová specifika divadla, divadelní jazyk, specifika dialogu, monologu, internetové odkazy – představení naživo, a reagují ústně anebo písemně na otázky k vybraným textům/představením pro děti, společně vymýšlejí projekt představení).
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (20.01.2024)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 1 hodina (příprava divadelní hry, scénář) Samostudium literatury (za semestr): 25 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním tématům kurzu) Práce se studijními materiály (za semestr): 15 hodin (příprava na závěrečnou evaluaci - divadelní hra) Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (20.01.2024)
|
|
||
Realizace divadelní hry nebo skeče, didaktická reflexe s vyučujícím (ústní pohovor). Max. jeden opravný pokus. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (20.01.2024)
|
|
||
Payet, A. Activités théâtrales en classe de langue - Techniques et pratiques de classe. CLE International, 2010. PERRAULT, Ch. Contes de Perrault. Paris: Gründ, 1994. ISBN 2-7000-1002-7 LA FONTAINE, J. de. Bajky. Praha: Studio Trnka, 2008. Ilustroval Jiří Trnka http://www.educasources.education.fr/selection-detail-145178.html http://crdp.ac-paris.fr/piece-demontee/piece/index.php?id=l-eau-de-la-vie-la Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (20.01.2024)
|
|
||
Týden 1-6: Teorie využití didaktických a dramatických her ve výuce FLE Týden 7-12: Příprava, realizace a evaluace divadelní hry se skupinou žáků. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (20.01.2024)
|