PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Cizí jazyk – francouzština III - OPMN0F191B
Anglický název: Foreign language - French III
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jiří Jančík, Ph.D.
Prerekvizity : OPMN0F187B
Je prerekvizitou pro: OPMN0F195B
Je záměnnost pro: OKMN0F191B
Anotace -
Předmět Cizí jazyk – francouzština III je součástí souvislého a na sebe vzájemně navazujícího celku kurzů Cizí jazyk – francouzština I-V pro 1. až 3. ročník studia francouzského jazyka pro 1. stupeň základní školy. Jeho cílem je postupný nácvik a rozvoj lingvistických a komunikativních dovedností studenta vedoucí k dosažení úrovně jazykové kompetence A2+ (Společného evropského referenčního rámce pro jazyky). Důraz je kladen na nácvik porozumění hovorové spisovné francouzštiny v její psané a mluvené podobě, tvořivé zpracování a ovládnutí vybraných konverzačních témat a další rozšiřování konverzačních okruhů. Dbáno je také na správnou výslovnost, přirozenou dikci a větnou melodii. Kurz je zaměřen i na zvládnutí základů francouzské gramatiky.
Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
Cíl předmětu
Studující si osvojí gramatická pravidla a lexikální pole rozsahu stran popsaného v sylabu, získá další zkušenosti s prací s textem a zvládne komunikaci zajišťující dosažení komunikačních cílů rozsahu stran popsaného v sylabu.
Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
Deskriptory
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 60 minut (dokončení úkolů z výuky, autoevaluace)
Práce se studijními materiály (za semestr): 30 hodin (práce s dopňkovými materály, autoevaluace)
Plnění průběžných úkolů a příprava na atest (za semestr): 10 hodin (opakování, zpracování průběžných úkolů, autoevaluace) 
Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
Literatura

Základní studijní literatura

BERTHET, A., DAILL, E.,  HUGOT, C., KIZIRIAN, V., M., WAENDENDRIES, M. Alter Ego+ 2 (A2). Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011558121.

 

Rozšiřující studijní literatura

ABRY, D., CHALARON, M.-L. Les 500 Exercices de phonétique B1/B2. Paris: Hachette, 2011. ISBN : 9782011556981.

AKYÜZ, A., BAZELLE-SHAHMAEI, B., BONENFANT, J., GLIEMANN, M.-F., Les 500 Exercices de Grammaire A2, B1. Paris: Hachette, 2014. ISBN: 9782011554352.

BUTZBACH, M., FACHE, R., MARTIN, C., NUNEZ, R., PASTOR, D., SARACIBAR, I. Décibel 3 – livre. + cahier d’exercices. Paris: Didier, 2016. ISBN: 9782278083374

BUTZBACH, M., FACHE, R., MARTIN, C., NUNEZ, R., PASTOR, D., SARACIBAR, I. Décibel 3 – cahier. ISBN : 9782278083503.

DESCOTES-GENON, C., MORSEL, M.-H., RICHAU, C. L'exercicier. Grenoble: PUG, 2005. ISBN: 9782706115868.

GALLON, F., GRAU, K., MACQUART-MARTIN, C. Adosphère 3 - Cahier d'activités. Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011557131

GALLON, F., GRAU, K., MACQUART-MARTIN, C. Adosphère 3 - Livre de l'élève. Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011557117.

Lecture en français facile (různá nakladatelství) na úrovni A2-B1

LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Francouzština – Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Zrcadlový text. Dubicko: INFOA, 2011. ISBN: 9788072406098

SIREJOLS, E. Vocabulaire en Dialogues, Niveau intermédiaire. Paris:CLE International, 2007.  ISBN : 978-2-09-035223-8.

Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
Požadavky ke zkoušce

Podmínkou zakončení předmětu je 80 % prezence ve výuce, dále prokázání požadovaných znalostí v písemném testu. Test lze jednou opakovat.

V případě neplnění úkolů nemůže být student připuštěn k závěrečnému testu, jehož zvládnutí je nezbytné k úspěšnému vykonání zkoušky.

Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
Sylabus

1.         Unité 1

            Sociokulturní témata: svět práce, hledání práce a prezentace sebe sama v daném profesním prostředí

            Komunikační cíle: porozumět inzerátu o nabídce práce, představit se v dané profesní oblasti, porozumět CV a jednoduchému formálnímu dopisu a umět je napsat

            Jazykové cíle:           gramatika – časové indikátory il y a, dans, pendant, de... à, en

                                   fonetika – polokonsonanty

                                   slovní zásoba – vzdělávání, plat a jeho výše, fráze pro formální a motivační dopis

 

2.         Unité 2

            Sociokulturní témata: zkušenosti z praxe                                                                                    

            Komunikační cíle: vyprávět o profesní zkušenosti, mluvit o svých profesních aktivitách

            Jazykové cíle:           gramatika – plus-que-parfait, neurčitá zájmena a příslovce quelqu'un, rien, personne atd., příslovce

                                   fonetika – výslovnost příslovcí -ment, nosové e (vztah zvuk-písmeno)

                                   slovní zásoba – termíny spojené s hledáním práce a podnikem

 

3.         Unité 3

            Sociokulturní témata: Tisk a jiná média

            Komunikační cíle: porozumět titulkům v tisku, reagovat/vyjádřit svůj názor na televizní program

            Jazykové cíle:           gramatika – nominalizace, jmenný rod, c'est... qui, c'est... que pro zdůraznění

                                   fonetika – rytmus věty a intonace zdůraznění

                                   slovní zásoba – slovní zásoba spojená s tiskem, rádiem a televizí

 

 

4.         Unité 4

            Sociokulturní témata: černá kronika v tisku a v rádiu, svědectví

            Komunikační cíle: porozumět událostem, o nichž se vypráví v médiích, podat svědectví o nějaké události

            Jazykové cíle:           gramatika – minulé časy, pasivum, shoda příčestí minulého s předmětem přímým

                                   fonetika – samohláskové vázání, shoda příčestí minulého u slovesa avoir (vztah zvuk - písmeno)

                                   slovní zásoba – slovní zásoba spojená s výpovědí o krádeži: lidé a jejich činy

 

5.         Unité 5

            Sociokulturní témata: změna v životě soukromém a profesním

            Komunikační cíle: pohovořit o životní změně, porozumět biografii

            Jazykové cíle:           gramatika – zájmena y a en, vyjádřit časový vztah: avant de + infinitif, après + minulý infinitif

                                   fonetika – vázání, řetězení a plynulost projevu

                                   slovní zásoba – prostředky textové návaznosti k vyjádření chronologie, slovní zásoba vztahující se k biografii

 

6.         Unité 6

            Sociokulturní témata: žít v dané čtvrti: polemiky a občanská uvědomělost

            Komunikační cíle: vyjádřit svůj názor na kontroverzní téma, porozumět hlavním bodům diskuze, vyjádřit výhrady

            Jazykové cíle:           gramatika – přípustka: bien que + subjonctif, opozice: pourtant, cependant...

                                   fonetika – intonace: vyjádření shody a neshody

                                   slovní zásoba – výrazy pro vyjádření vlastního názoru (shodného/opačného)

Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
Výsledky učení

Studující si osvojí gramatická pravidla a lexikální pole rozsahu stran popsaného v sylabu, získá další zkušenosti s prací s textem a zvládne komunikaci zajišťující dosažení komunikačních cílů rozsahu stran popsaného v sylabu.

Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK