V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Předmět Cizí jazyk – francouzština III je součástí souvislého a na sebe vzájemně navazujícího celku kurzů Cizí jazyk – francouzština I-V pro 1. až 3. ročník studia francouzského jazyka pro 1. stupeň základní školy. Jeho cílem je postupný nácvik a rozvoj lingvistických a komunikativních dovedností studenta vedoucí k dosažení úrovně jazykové kompetence A2+ (Společného evropského referenčního rámce pro jazyky). Důraz je kladen na nácvik porozumění hovorové spisovné francouzštiny v její psané a mluvené podobě, tvořivé zpracování a ovládnutí vybraných konverzačních témat a další rozšiřování konverzačních okruhů. Dbáno je také na správnou výslovnost, přirozenou dikci a větnou melodii. Kurz je zaměřen i na zvládnutí základů francouzské gramatiky.
Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Studující si osvojí gramatická pravidla a lexikální pole rozsahu stran popsaného v sylabu, získá další zkušenosti s prací s textem a zvládne komunikaci zajišťující dosažení komunikačních cílů rozsahu stran popsaného v sylabu. Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 60 minut (dokončení úkolů z výuky, autoevaluace) Práce se studijními materiály (za semestr): 30 hodin (práce s dopňkovými materály, autoevaluace) Plnění průběžných úkolů a příprava na atest (za semestr): 10 hodin (opakování, zpracování průběžných úkolů, autoevaluace) Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Základní studijní literatura BERTHET, A., DAILL, E., HUGOT, C., KIZIRIAN, V., M., WAENDENDRIES, M. Alter Ego+ 2 (A2). Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011558121.
Rozšiřující studijní literatura ABRY, D., CHALARON, M.-L. Les 500 Exercices de phonétique B1/B2. Paris: Hachette, 2011. ISBN : 9782011556981. AKYÜZ, A., BAZELLE-SHAHMAEI, B., BONENFANT, J., GLIEMANN, M.-F., Les 500 Exercices de Grammaire A2, B1. Paris: Hachette, 2014. ISBN: 9782011554352. BUTZBACH, M., FACHE, R., MARTIN, C., NUNEZ, R., PASTOR, D., SARACIBAR, I. Décibel 3 – livre. + cahier d’exercices. Paris: Didier, 2016. ISBN: 9782278083374 BUTZBACH, M., FACHE, R., MARTIN, C., NUNEZ, R., PASTOR, D., SARACIBAR, I. Décibel 3 – cahier. ISBN : 9782278083503. DESCOTES-GENON, C., MORSEL, M.-H., RICHAU, C. L'exercicier. Grenoble: PUG, 2005. ISBN: 9782706115868. GALLON, F., GRAU, K., MACQUART-MARTIN, C. Adosphère 3 - Cahier d'activités. Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011557131 GALLON, F., GRAU, K., MACQUART-MARTIN, C. Adosphère 3 - Livre de l'élève. Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011557117. Lecture en français facile (různá nakladatelství) na úrovni A2-B1 LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Francouzština – Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Zrcadlový text. Dubicko: INFOA, 2011. ISBN: 9788072406098 SIREJOLS, E. Vocabulaire en Dialogues, Niveau intermédiaire. Paris:CLE International, 2007. ISBN : 978-2-09-035223-8. Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Podmínkou zakončení předmětu je 80 % prezence ve výuce, dále prokázání požadovaných znalostí v písemném testu. Test lze jednou opakovat. V případě neplnění úkolů nemůže být student připuštěn k závěrečnému testu, jehož zvládnutí je nezbytné k úspěšnému vykonání zkoušky. Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
1. Unité 1 Sociokulturní témata: svět práce, hledání práce a prezentace sebe sama v daném profesním prostředí Komunikační cíle: porozumět inzerátu o nabídce práce, představit se v dané profesní oblasti, porozumět CV a jednoduchému formálnímu dopisu a umět je napsat Jazykové cíle: gramatika – časové indikátory il y a, dans, pendant, de... à, en fonetika – polokonsonanty slovní zásoba – vzdělávání, plat a jeho výše, fráze pro formální a motivační dopis
2. Unité 2 Sociokulturní témata: zkušenosti z praxe Komunikační cíle: vyprávět o profesní zkušenosti, mluvit o svých profesních aktivitách Jazykové cíle: gramatika – plus-que-parfait, neurčitá zájmena a příslovce quelqu'un, rien, personne atd., příslovce fonetika – výslovnost příslovcí -ment, nosové e (vztah zvuk-písmeno) slovní zásoba – termíny spojené s hledáním práce a podnikem
3. Unité 3 Sociokulturní témata: Tisk a jiná média Komunikační cíle: porozumět titulkům v tisku, reagovat/vyjádřit svůj názor na televizní program Jazykové cíle: gramatika – nominalizace, jmenný rod, c'est... qui, c'est... que pro zdůraznění fonetika – rytmus věty a intonace zdůraznění slovní zásoba – slovní zásoba spojená s tiskem, rádiem a televizí
4. Unité 4 Sociokulturní témata: černá kronika v tisku a v rádiu, svědectví Komunikační cíle: porozumět událostem, o nichž se vypráví v médiích, podat svědectví o nějaké události Jazykové cíle: gramatika – minulé časy, pasivum, shoda příčestí minulého s předmětem přímým fonetika – samohláskové vázání, shoda příčestí minulého u slovesa avoir (vztah zvuk - písmeno) slovní zásoba – slovní zásoba spojená s výpovědí o krádeži: lidé a jejich činy
5. Unité 5 Sociokulturní témata: změna v životě soukromém a profesním Komunikační cíle: pohovořit o životní změně, porozumět biografii Jazykové cíle: gramatika – zájmena y a en, vyjádřit časový vztah: avant de + infinitif, après + minulý infinitif fonetika – vázání, řetězení a plynulost projevu slovní zásoba – prostředky textové návaznosti k vyjádření chronologie, slovní zásoba vztahující se k biografii
6. Unité 6 Sociokulturní témata: žít v dané čtvrti: polemiky a občanská uvědomělost Komunikační cíle: vyjádřit svůj názor na kontroverzní téma, porozumět hlavním bodům diskuze, vyjádřit výhrady Jazykové cíle: gramatika – přípustka: bien que + subjonctif, opozice: pourtant, cependant... fonetika – intonace: vyjádření shody a neshody slovní zásoba – výrazy pro vyjádření vlastního názoru (shodného/opačného) Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Studující si osvojí gramatická pravidla a lexikální pole rozsahu stran popsaného v sylabu, získá další zkušenosti s prací s textem a zvládne komunikaci zajišťující dosažení komunikačních cílů rozsahu stran popsaného v sylabu. Poslední úprava: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|