|
|
|
||
Tento studijní předmět je zaměřen na rozvoj a didaktizaci interkulturní komunikační kompetence (IKK) budoucích učitelů anglického jazyka. Rozvíjí jednotlivé dimenze IKK studentů, a to dimenzi povědomí, postojů, dovedností, znalostí i cizojazyčné komunikační kompetence, a to se specifickou pozorností vůči kulturám anglicky mluvících zemí.
Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (29.01.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem interkulturní komunikační kompetence (IKK) ve vzdělávacím kontextu, především v kontextu výuky anglického jazyka. Cílem předmětu je i rozvoj IKK studentů tak, aby pomohli přispět k tvoření multikulturní společnosti otevřené diverzitě. Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (29.01.2024)
|
|
||
přímá výuka (15 hodin), příprava na mikroteaching (15 hodin), příprava na reflektivní rozhovor a samostudium (15 hodin), průběžná příprava na hodiny, především četba (15 hodiny) Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (21.03.2024)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích (1 absence - 80% docházky) Microteaching (prezentace) aktivity Sebereflexe (písemné sebehodnocení 1-2 strany) Závěrečný reflektivní rozhovor Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (29.01.2024)
|
|
||
Povinná literatura: Kostková, K. (2012). Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: Masarykova univerzita. Průcha, J. (2010). Interkulturní komunikace. Praha: Grada. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. Doporučená literatura: Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters. Byram, M. (2000). Assessing intercultural competence in language teaching. Sprogforum 6(18), 8–13. Byram, M.; Nichols, A.; Stevens, D. (Eds.). (2001). Developing intercultural competence in practice. Great Britain: Multilingual Matters Ltd, 2001. Deardorff. D. K. (Ed.). (2009). The SAGE handbook of intecultural competence. USA: Sage Publications. Průcha, J. (2001). Multikulturní výchova. Teorie – praxe – výzkum. Praha: ISV Praha, 2001. Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (29.01.2024)
|
|
||
Sylabus: Seznámení se s konceptem Interkulturní komunikační kompetence a Interkulturní výchovy a vzdělávaní, role IKK ve vzdělávacím procesu, terminologie Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (29.01.2024)
|