PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Jazyková cvičení AJ II - OPMN0A213B
Anglický název: English language II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Jakub Ženíšek, Ph.D.
Vyučující: Bernadette Higgins, M.A.
Mgr. Jakub Ženíšek, Ph.D.
Prerekvizity : OPMN0A209B
Je prerekvizitou pro: OPMN0A216B
Anotace -
V kurzu se systematicky pracuje s učebnicí a rozvíjejí se řečové dovednosti studentů, a to v oblasti mluvního projevu, čtení s porozuměním, poslechu s porozuměním a psaní s rostoucím důrazem na správnost, plynulost a komplexnost jazykového projevu.
Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (21.09.2024)
Cíl předmětu -
Cílem předmětu je rozvoj cizojazyčné komunikační kompetence studentů z předpokládané vstupní úrovně B2+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky k úrovni C1. 
Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (21.09.2024)
Deskriptory
přímá výuka (24 hodin), plnění průběžných úkolů (36 hodin), vypracování esejí (10 hodin), příprava na závěrečnou zkoušku (20 hodin)
Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (24.09.2022)
Podmínky zakončení předmětu -

aktivní účast (2 povolené absence); 2 psané projevy (200 slov); závěrečná zkouška (70%; celkem 3 pokusy)

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (21.09.2024)
Literatura -

Povinná literatura:

WILDMAN, J.; BEDDALL, F. Insight Upper-Intermediate Student’s Book. Oxford: OUP, 2014. ISBN 978-0-19-401109-9.

ROBERTS, R.; SAYER, M. Insight Upper-Intermediate Workbook. Oxford: OUP, 2014. ISBN 978-0-19-401114-3.

Doporučená literatura:

Oxford Advanced Learner’s Dictionary. Oxford: OUP ELT, 2010 (8th edition). ISBN 0194799123.

Oxford Collocations Dictionary for students of English. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978 0 19 4325387.

Collins Cobuild Phrasal Verbs Dictionary. Glasgow: Harper Collins Publishers, 2006. ISBN 0-00-713402-9.

AYTO, J. Oxford Dictionary of English Idioms. Oxford: OUP, 2010 (3rd edition). ISBN 978-0-19-431287-5.

Oxford Learner's Dictionary of Academic English. Oxford: OUP, 2014. ISBN 978-0-19-433350-4.

McCARTHY, M.; O’DELL, F. English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: CUP, 2008. ISBN 978-0-521-70780-0.

McCARTHY, M.; O’DELL, F. English Phrasal Verbs in Use. Advanced. Cambridge: CUP, 2007. ISBN-13: 978-0521684187.

SEELY, J. Oxford A-Z of Grammar and Punctuation. Oxford: OUP, 2013 (2nd revised edition). ISBN 9780199564675.

SWAN, M.; BAKER, D. Grammar Scan. Oxford: OUP, 2008. ISBN 978-0-19-442274-1.

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (24.09.2022)
Požadavky ke zkoušce -

závěrečná zkouška se skládá z psané a ústní části:

písemný test: poslech a čtení s porozuměním, psaný projev, gramatika a slovní zásoba (minimální úspěšnost je 70%) 

ústní část lze absolvovat po úspěšném splnění písemného testu

ústní část má 2 části:

1) samostatný projev na jedno z témat souvisejících s probranými tématy (1,5 minuty)

2) diskuze ve dvojicích (3 minuty)

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (21.09.2024)
Sylabus -

Hlavní témata:

gramatika - articles and determiners; verb patterns; describibg past habits; future in the past

slovní zásoba - consumption and recycling; possessions; adjectives describibg objects; British museums; mind and body; genetic engineering; word formation; cosmetic surgery; cloning

další - British vs American English; describing a piece of art; talking about a controversial topic; addition and contrast

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (21.09.2024)
Výsledky učení -

Na úrovni C1 studující

v oblasti poslechu:

  • dokážou porozumět delším projevům a složitým argumentům na různá témata, pokud má s danou oblastí zkušenosti. Rozumí jak formálním, tak neformálním projevům a vnímá i skrytý význam
  • chápe detaily, implicitní informace a jemné nuance významu i v náročných poslechových textech, jako jsou přednášky, debaty či složité rozhovory

v oblasti mluvení:

  • mluví plynule a spontánně bez potřeby dlouhého přemýšlení; vyjadřuje se jasně, strukturovaně a umí prezentovat složité myšlenky
  • aktivně se zapojuje do diskusí, vyjadřuje své názory na abstraktní a složitá témata a dokáže reagovat na názory ostatních a obhajovat svůj postoj
  • dokáže vysvětlit složitá témata jasně a detailně a své projevy strukturuje logicky a srozumitelně

v oblasti psaní:

  • dokáže psát jasně a podrobně o složitých tématech; jeho/její texty jsou dobře strukturované s logickou návazností
  • dokáže psát různé typy textů, jako jsou formální dopisy, eseje, zprávy nebo osobní korespondence, přičemž styl přizpůsobuje situaci a publiku

v oblasti čtení:

  • dokáže číst a rozumět náročným textům různých žánrů, včetně odborných a literárních textů; chápe i implicitní význam
  • dokáže analyzovat a kriticky zhodnotit různé pohledy na dané téma, rozpozná souvislosti a rozumí složitým argumentům

v oblasti slovní zásoby

  • má širokou slovní zásobu, která mu/jí umožňuje vyjadřovat se přesně, včetně abstraktních a složitých témat
  • používá složitější výrazy a idiomy a vybírá vhodná slova podle kontextu; i když občas hledá přesné výrazy, jeho/její plynulost tím není narušena

v oblasti gramatiky:

  • ovládá gramaticky složité větné struktury, včetně podmínkových vět, časových souvislostí a složitých souvětí
  • mluví a píše s minimálním množstvím gramatických chyb, a to i při použití složitějších gramatických konstrukcí; pokud se chyby vyskytnou, jsou drobné a nebrání porozumění

 

Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (21.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK