|
|
||
Student si vybírá zaměření kurzu podle aktuální nabídky oborové rady. Kurz může vést i zahraniční odborník v didaktice matematiky dlouhodobě pobývají na KMDM* či jiný odborník poté, co téma schválí školitel a garantka programu. Vybrané téma se stane základem pro příslušnou část doktorské zkoušky.
Cílem předmětu je prohloubit znalosti a získat výzkumné dovednosti v didaktice matematiky v určité oblasti.
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
A. Brousseau, Guy. Theory of Didactical Situations in Mathematics. [Edited and translated by Balacheff, M. Cooper, R. Sutherland, V. Warfield], 1997. Dordrecht,/Boston/London: Kluwer Academic Publishers. Brousseau, Guy, Novotná, Jarmila a Sarrazy, Bernard. Didactic contract. In: Lerman, Stephen (ed.), Encyclopedia of Mathematics Education, 2014: 153-159. Springer. Sarrazy, Bernard a Novotná, Jarmila. Didactical contract and responsiveness to didactical contract: A theoretical framework for enquiry into students’ creativity in mathematics. ZDM, 45(2), 2013, 281-293. DOI 10.1007/s11858-013-0496-4. http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11858-013-0496-4 B. HELME, S. a CLARKE, D. Cognitive engagement in the Mathematics Classroom. In: D. Clarke (ed.), Perspectives on Practice and Meaning in Mathematics and Science Classrooms, 2001, s. 13-15. Netherlands: Kluwer Piccolo, D.L., Harbaugh, A.P., Carter, T.A., Capraro, M.M. a Capraro, R.M. Quality of Instruction: Examining Discourse in Middle School Mathematics Instruction. Journal of Advanced Academics, 19(3), 2008, s. 376-410. Santagata, R. Practices and beliefs in mistake-handling activities: A video study of Italian and US mathematics lessons. Teaching & Teacher Education, 21(5), 2005, 491-508. doi:10.1016/j.tate.2005.03.004 C. Duval, R. A cognitive analysis of problems of comprehension in a learning of matheamtics. Educational Studies in Mathematics, 61(1), s .103-131, 2006. Vondrová, N., Rendl, M. a kol. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků. Praha: Karolinum, 2015. D. Sherin, M. G., Jacobs, V. R., a Philipp, R.A. (Eds.) Mathematics Teacher Noticing: Seeing Through Teachers’ Eyes. 2011. New York and London: Taylor & Francis. Simpson, A., Vondrová, N. a Žalská, J. Sources of Shifts in Pre-Service Teachers' Patterns of Attention: The Roles of Teaching Experience and of Observational Experience. Journal of Mathematics Teacher Education. Advance online placement. 2017. DOI 10.1007/s10857-017-9370-6 Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Zpracování závěrečné práce a/nebo odborná rozprava Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Některá témata uvedeme i s vybranou základní literaturou, která bude upřesněna na základě domluvy vyučujícího a doktoranda. A. Vybrané partie z teorie didaktických situací. B. Zkoumání školního vyučování matematice C. Kritická místa matematiky u žáků základní školy v řešení úloh D. Rozvoj a zkoumání profesního vidění učitelů a budoucích učitelů Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (08.10.2020)
|