|
|
|
||
V rámci předmětu získají studenti teoretické vědomosti a praktické dovednosti nezbytné pro přípravu a vlastní zpracování bakalářské práce. Seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu. Získají přehled o základních výzkumných metodách a dovednost s nimi pracovat.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je připravit studenty na zpracování bakalářské práce. Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 53 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu cvičení 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 4 hodiny, práce se studijními materiály (za celý semestr) 7 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 17 hodin. Tvorba seminární práce 5 hodin. Příprava na zápočet 4 hodiny. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (28.12.2022)
|
|
||
Disman, M. (2011). Jak se vyrábí sociologický znalost: příručka pro uživatele. Praha: Karolinum. FRANCÍREK, F. (2013). Bakalářská práce - Co, jak a proč připravit, zpracovat, napsat a zhodnotit (obhájit). 2.vyd. Praha: Ingenio et Arti. GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Hasmanová Marhánková, J.; Hrešanová, E. První krok na sociologické stezce. Západočeská universita, 2011. 251 s. ISBN 9788070439500. Kohnová, J. (2014). Metodika psaní závěrečné práce. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. MIOVSKÝ, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Garda, 2006. ŠAFAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. PORTÁL, 2014. 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6 ŠIROKÝ, J. (2011). Tvoříme a publikujeme odborné texty. Nakladatelství CPress, Bibliografické odkazy citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (17.09.2019)
|
|
||
Individuální práce studenta doprovázena konzultací zvolených postupů s vyučujícím předmětu a spolužáky v rámci diskusních fór v Moodle a na seminářích.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Požadavky vychází z předpokladu, že student již má promyšlené téma své bakalářské práce včetně výzkumné části a rovněž má téma práce vypsané v SIS. 1. Aktivní účast na semináři min. 60 %. 2.Vypracování všech úkolů zadaných k danému předmětu v Moodle a jejich odevzdání v předem daném termínu (nutné získat minimálně 60 b. z každého průběžného úkolu). Všechny úkoly jsou povinné a jejich splnění je vyžadováno pro získání zápočtu. Pokud nebudou všechny zadané úkoly odevzdány v Moodle v uvedeném termínu nebo student z každého průběžného úkolu nezíská min. 60 b., nesplní tak všechny požadavky nutné pro zdárnému ukončení předmětu, a tudíž si bude muset předmět opakovaně zapsat v dalším roce!! Ze závažných důvodů si student může před daným termínem odevzdání úkolu do Moodle písemně (e-mailem) požádat o posunutí termínu odevzdání na jiný. předem určený, termín. 3. Student sepíše a v předem daném termínu odevzdá zápočtovou práci. Průběžné úkoly jsou následně spojeny v jednu zápočtovou práci obsahující následkují požadavky: 1. Student nadefinuje a sepíše název, cíle, metody a základní myšlenky své bakalářské práce a popíše proč by práce mohla být přínosná pro pedagogickou praxi. (termín odevzdání prvního bodu je 3.3. 2024 na semináři) 2. Student odevzdá 10 normostran souvislého textu, který se vztahuje k tématu jeho bakalářské práce. 3. Student uvede a přiloží výzkumný nástroj/nástroje (dotazník, otázky řízeného rozhovoru, podmínky pozorování..), který/é bude využívat ve výzkumné části své práce. 4. Student vyzkouší na vybraném vzorku osob zvolenou metodu výzkumu. 5. Student zpracuje výsledky a zhodnotí, zda mu zvolená metoda výzkumu a připravený výzkumný nástroj pomůže splnit cíle bakalářské práce. 6. Student předloží seznam použitých informačních zdrojů splňující normu ČSN ISO 690. Student odevzdá všechny úkoly v předem daném termínu v jednom celistvém Word dokumentu s hlavičkou BP! Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (26.02.2024)
|
|
||
1. Charakteristika základních typů pedagogického výzkumu. 5. Hlediska pro výběr vhodných metod pro výzkum v bakalářské praci. Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (25.01.2023)
|
|
||
Student nadefinuje a sepíše název, cíle, metody a základní myšlenky své bakalářské práce a popíše proč by práce mohla být přínosná pro pedagogickou praxi (termín odevzdání prvního bodu je do 28.2. 2024, tento úkol bude probírán na 1. semináři ) Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (23.01.2024)
|