|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
malba_prezentace.pdf | prezentace | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
![]() |
Petr-Dub-Vybrane-postkonceptualni-pristupy-v-soucasne-ceske-malbe-FaVU-2013.pdf | postkonceptuální malba | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
![]() |
vzor_gajdosikova_osobni_archiv.pdf | vzor konečného Pdf | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
|
||
Kurz se zaměřuje na ateliérovou výuku, která reflektuje plošné malířské vnímání. Je pokračováním setkávání studentů s historickými i současnými tendencemi ve výtvarném umění a jeho následnou transformací do pedagogického procesu.
Studenti detailněji rozvíjí principy plošné tvorby, linii, tvar, prostor, světlo, strukturu v malbě. Kurz zprostředkuje hlubší poučení o barvě, základy barevné kompozice, zaměří se na různé interpretace reality. Studenti si během vybraných etud ověří proměny malířského vyjádření a funkce barvy, důležitost barevného vyjádření ve výtvarném umění v různých stylech a epochách.
Výsledkem kurzu je prezentace autorského portfolia studentů, ve kterém hledají vlastní řešení konceptu na aktuálně zadaného téma. Součástí celého procesu práce je průběžná reflexe a sebehodnocení výtvarného procesu, který zároveň pomáhá pochopit autorskou tvorbu z pozice výtvarného pedagoga. Pochopení a zařazení vlastní tvorby do kontextu současného umění, prostřednictvím návštěvy výstavy v galerijní instituci.
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (17.09.2020)
|
|
||
Zkouška Poslední úprava: Říhová Kristýna, Mgr., DiS., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura: ADAM R.: Česká malba 1985-2005, Mediagate, 2006 Doporučená: DUB, P. : Vybrané postkonceptuální přesahy ve vybrané české malbě, 2012 Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (16.09.2020)
|
|
||
Cvičení. Kurz bude veden hybridní formou (kombinace prezenční a distanční výuky- 2 -3 prezenční setkání za semestr). Příští setkání bude probíhat on-line formou na Microsoft Teams: pátek 8.55: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3140d2b9caba40efa7c3b9e8df7e8137%40thread.tacv2/conversations?groupId=0b013573-9699-4ac6-826c-2e08ac7b2a6a&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d pátek 10. 35 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9a8db82fe08f4e53a3ccbff89f3ce5aa%40thread.tacv2/conversations?groupId=56b899ac-9071-4625-a933-2589fe9cc689&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (02.10.2020)
|
|
||
Aktivní účast, splnění zadaných úkolů, reflektivní komentář. Návrh vyučovací hodiny inspirované uskutečněnou výtvarnou tvorbou. Zpracování zadaných úkolů do elektronické podoby (vytvoření vlastního PDF), zaslání či uložení tohoto souboru na požadované médium (google disk). Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Sylabus je orientační, lekce se mohou měnit dle aktuální situace: Cvičení - Úvodní setkání, představení plošných technik výtvarného vyjadřování. - seznámení se s rozmanitými didaktickými postupy, teoretické souvislosti s uměleckými směry 20. a 21. st. - zadání tématu projektů, na kterých budou studenti průběžně pracovat - Individuální práce na projektech pod vedením výtvarného pedagoga a umělce: Ateliérová výuka, která se soustředí na projekty studentů: -příprava, skici - realizace - finalizace, společná reflexe
- Společná návštěva výstavy současného umění - Individuální konzultace - Prezentace výtvarného portfolia či výstavy s reflexí. Přednášky Studenti se seznámí s historií i současnouplošnou tvorbnou. Návštěvy v galeriích. Individuální reakce výtvarnou formou na tyto společné návštěvy. Výsledek bude dokumentace těchto intervencí s reflektivním komentářem. Vše se upřesní na prvním setkání. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (02.10.2020)
|