|
|
|
||
S oporou v portfoliu a reflektované zkušenosti studentů s vlastními návrhy vzdělávacích aktivit pro galerii/muzeum se kurz zaměřuje na teoretické prohloubení empirické znalosti: na otevřené chápání mnohačetných funkcí obrazu či artefaktu v současné kultuře a na jejich percepci, na reflexi animační praxe v kulturních institucích a posléze na tematizaci a konceptovou analýzu specifického edukačního modelu. Kurs rovněž seznamuje s metodikou 3fázového diskursivního modelu galerijní /muzejní edukace.
Spolupracující instituce:
Edukační oddělení UPM,
aktivní zóny U(P)M v Praze aj.), Dům u Černé matky boží, NG Veletržní palác a ostatní sbírky NG, podle možností mohou být některé části kursu realizovány v edukačních odděleních spolupracujících institucí (např. U(P)M, DOX, nezávislé galerie a jiné).
Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Cílem kursu je rozvinout u studentů kompetence k navržení edukační struktury a její odborné reflexi. Reflexe se opře o výkladové rámce, které si student sám stanoví, s oporou v odborné literatuře a reflektovaném portfoliu. Jazyk reflexe bude odborný. Sekundárním cílem je sémiotická analýzy vizuálně vnímaného artefaktu a terciálním cílem je znalost a dovednost studenta/ky provést konceptovou/tematickou analýzu pro připravovaný edukační artefakt.
Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Portfolio praktických pokusů o vlastní návrh edukační aktivity ve spolupráci s konkrétní institucí dle možností Zkouška Ústní kolokviální Student/ka splní písemnou část – vysvětlí examinátorovi správně několik vybraných odborných termínů Předloží reflektované portfolio kursu (reflexe probíhá v semestru je součástí průběžného hodnocení) Předloží vlastní návrh edukačního materiálu či edukační aktivity a vysvětlí jejich principy Předloží analýzu vizuálně vnímaného artefaktu (podle N. Addisona) Vysvětlí základní principy diskursivního modelu dle certifikované Metodiky galerijní/muzejní edukace Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Aktuální opory podpořené výzkumem v projektu Horizon2020 AMASS https://amassproject.weebly.com/ Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (28.09.2022)
|
|
||
METODIKY, PROJEKTY, DOKUMENTY - Uměleckoprůmyslové museum v Praze (upm.cz) Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Na konci kursu student/ka bude schopen/na Navrhnout pracovní verzi edukačního materiálu (varianty: pracovní listy, scénář edukační aktivity, tvůrčí interpretace – workshopu apod.) Explikací edukačního materiálů prokázat znalost odborného terminologického slovníku Uvést a vysvětlit 3 příklady edukačního programu v některé z našich galerií/muzeí Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|