|
|
||
Základním zaměřením kurzu je představit studentům komparaci možností výtvarné tvorby v "přírodním" i umělém prostředí. Příležitost pro uchopení vybraného fyzického místa, jako duchovního, smyslového a výtvarného prostoru pro osobní reflexi. Motivace k výtvarné tvorbě v kontextu pedagogického prostředí. Představení teorie umění a fenomenologie architektury 20. a počátku 21. století. Studenti mohou využít možnost sledovat umělecké vyjádření ostatních posluchačů jako náhled fází tvůrčího procesu a jeho dynamiky. Obsahem kurzu je vnímání genia loci určitého místa a lidské činnosti v konkrétní lokalitě. Mapování místa, jeho pozorování a definování témat. Výstupem kurzu je individuální projekt studenta jako specifická forma intervence do konkrétního místa, reflektující a využívající dané prostředí. Zásadní je se vztah k individualitě výrazu a návaznost na možné pedagogické působení při činnostech s dětmi a studenty v prostorové, výtvarně dramatické a akční tvorbě. Součástí projektu jsou technické (foto, video) záznamy akcí, objektů a instalací jako podklad pro celkové hodnocení studenta.
Kurz výtvarné tvorby probíhá mimo prostory fakulty v Kostelci nad Černými Lesy v kulturním prostředí kolem ateliéru GH doc. Zdenka Hůly ak. mal. Studujícím bude nabídnuta možnost se v místě ubytovat nebo denně na kurz dojíždět. Bližší informace týkající se programu, ubytování, stravování budou studujícím zaslány prostřednictvím Sis po přihlášení do předmětu.
Poslední úprava: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je aplikování a zúročení poznatků do následujících předmětů semestrální výuky v prvním ročníku. Jde také o pochopení spojitosti funkce krajiny a žité architektury v souvislostech výtvarného umění, individuálního nalézání vztahu a postoje ke zvolenému místu. Je tu zároveň možnost transformace probraného tématu (genia loci určitého místa) do modelové vyučovací hodiny. Kurz výtvarné tvorby je formou a pojetím způsobem zasvěcení do "prostoru" studia katedry výtvarné výchovy. Poslední úprava: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Zápočet. Osobní účast na kurzu po dobu jeho konání. Studentky a studenti vytvoří společně s ostatními účastníky kurzu vlastní instalaci autorského výtvarného uvažování (participace na společné výstavě v místě kurzu) jako reakci na vyhlášené téma. V průběhu kurzu komunikují s vyučujícím. Společná výstava se bude konat v závěrečný den kurzu, kde účasníci kurzu svůj projekt krátce představí. Umělecké projekty mohou být dokončené nebo mohou mít otevřenou formu k pokračování, studentky a studenti však musí výtvarně artikulovat své pojetí tématu v daném čase a místě a prostřednictvím krátkodobé výstavy v určeném prostoru kurzu kooperovat s ostatními učastníky kurzu. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). MELKOVÁ, Pavla, ed. Ke stolu!. Praha: Dokořán, 2019. Debata. ISBN 978-80-7363-970-9. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Studující jsou zasvěceni do komunikačních způsobů a strategií prostředí Katedry výtvarné výchovy. Studující vytvoří kompilaci výtvarných výstupů v rámci kurzu. Studující poznají prostřednictvím vytvoření společné studentské výstavy v místě kurzu principy týmové spolupráce týkající se výtvarného oboru. Poslední úprava: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (10.09.2024)
|