|
|
|
||
Předmět obsahuje základy aplikovaných pohybových aktivit a je zaměřen na uvedení do problematiky a seznámení se základními pojmy z oblasti aplikovaných pohybových aktivit.
Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (08.02.2022)
|
|
||
Celková časová zátěž studenta 137,0 Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (08.02.2022)
|
|
||
Cacek, J., Korvas, P., (2009) Integrovaná výuka a tělesná výchova na základní škole. MU Brno. Čadová, E. (2010). Současné trendy v integraci dítěte s tělesným postižením do tělesné výchovy. In A. Vyskočilová (Ed.), Integrace – jiná cesta III: sborník příspěvků ze semi-náře (pp. 27–33). Olomouc: Univerzita Palackého Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I. (2007). Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc UP Kudláček, M., & Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého. Kudláček, M., Ješina, O., Bláha, L., & Janečka, Z. (2010). Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově. Tělesná kultura, 33(1),41–56. Renotiérová,M., Ludíková,L. (200). Speciální pedagogika. Olomouc: UP Spurná, M., Rybová, L. & Kudláček, M. (2010). Participace žáků s tělesným postižením v integrované školní tělesné výchově. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi,1, 33–38. Válková, H. (2011). Aplikované pohybové aktivity v univerzitním studiu. Aplikované pohy-bové aktivity v teorii a praxi, 2, 29–41. https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/556 Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (09.09.2023)
|
|
||
1. Postavení zdravotně postižených osob ve společenském systému a odraz tohoto postavení v provozování pohybových aktivit. 2. Realizace pohybových aktivit osob s postižením v kontextu historického a společenského vývoje – charta sportu pro všechny zdravotně postižené osoby. 3. Typy zdravotních postižení, handicap v životě a zejména v pohybových činnostech. 4. Lékařská specifikace postižení, nebezpečí při pohybových aktivitách. 5. Institucionální zabezpečení pohybových aktivit osob se zdravotním postižením. 6. Prostředí sportu pro psychosociální vývoj osobnosti. 7. TV a sport vozíčkářů, sluchově postižených, spastiků, amputářů a osob s omezenou hybností. 8. Zrakové postižení a možnosti provozovat pohybové aktivity (atletika, navigace, goalball, torball, kombiball, koulená), specifika motorického učení u zrakově postižených. 9. Mentální postižení – sport a pohybové aktivity, organizace a soutěže. 10. Integrovaná tělesná výchova, problematika specializované TV. Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (08.02.2022)
|
|
||
1. Aktivní přístup k výuce 2. Metodický výstup 3. Test Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (08.02.2022)
|