|
|
|
||
Předmět chce doložit, jak optimalizovat přípravu každého sportovce tak, aby vnímal pohyb pozitivně a v souladu se specifickým prostředím. Dále chce prokázat závislost psychologické přípravy na prostředí a osobním psychickém stavu.
Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (05.10.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout poznatky o psychologických a sociologických vlivech tělesné výchovy a sportu ve škole pro zlepšení sociálních a psychologických dovedností a schopností. Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (05.10.2017)
|
|
||
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice. Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9469#section-8 Atletika V https://teams.microsoft.com/meetingOptions/?organizerId=4220781b-30af-4055-96d4-a18397aaa39f&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2&threadId=19_95d440d17432403bb25924181fabef7e@thread.tacv2&messageId=1617180113132&language=cs-CZ Poslední úprava: Kašpar Ladislav, PhDr. PaedDr., Ph.D. (31.03.2021)
|
|
||
Tematické okruhy ke zkoušce: 1. Historie a předmět psychologie sportu 2. Psychické procesy ve sportu 3. Emoce, motivace a vůle ve sportu 4. Regenerace a relaxační techniky ve sportu 5. Psychologická příprava sportovce a její zařazení do tréninkového procesu 6. Sport jako sociální prostředí
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.
Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.09.2020)
|
|
||
Vaněk, M., Hošek, V., Rychecký, A., Slepička, P. Psychologie sportu. PRAHA: SPN, 1980 Jirka,Z.,- (1990), Regenerace a sport,Olympia:1990 SLEPIČKA, P., HOŠEK, V., HÁTLOVÁ, B. : Psychologie sportu. Karolinum, 2009 PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2015. 472 s. ISBN 978-80-200-1499-3. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. 656 s. ISBN: 80-7178-463-X Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.10.2019)
|
|
||
Hlavní bloky studia:
1. Význam předmětu psychologie a sociologie tělesné výchovy a sportu.
2. Psychologie sportu a výkon - zlepšení kvality života.
3. Psychologická příprava a její závislost na tréninkových plánech.
4. Psychologická příprava jako adaptace žáků a sportovců na tréninkové prostředí ( sociální vztahy mezi sportovci a možnosti jejich osobních a institucionálních interakcí).
5. Vliv tělesné výchovy a sportu na poznávací funkce a na variabilnost obvyklých emočních situací ve sportu. Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (05.10.2017)
|