Při praxi student bude využivat znalostí získaných ve studijních předmětech. Praxe je zaměřena na práci se zrakově postiženými a mentálně postiženými žáky. Probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta praxe. Student se aktivně podílí na vzdělávacím procesu, je schopen interpretovat a obhájit jím zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. O své činnosti si vede deník praxe.Dále musí každý student před započetím praxe absolvovat Elektronický kurz před praxemi.
Z zápočtu přinese vytištěný "Certifikát úspěšného splnění kurzu"
Praxe psychopedická i tyflopedická bude probíhat na školách určených dr.Zemkovou
Po domluvě s garantem praxe /dr. Zemková/ lze praxi uskutečnit i na jiné škole, která vzdělává žáky této cílové skupiny Adresu školy/zařízení/ je student povinen nahlásit garantovi praxe nejpozději do 14.2.2022
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (03.02.2022)
In practice, the students will use the knowledge gained in the study subjects. The practice is focused on working with people with visual impairment and intellectual disability. The practise is being performed under the supervision of the selected workplace and the guarantor of the subject. Students actively participate in the educational process and should be able to interpret and defend selected approaches, methods and sequences which are applied in practice and present work by the predetermined form - a practise diary of activities. Furthermore, each student must complete an electronic course before the practice. The course will be accompanied by a printed "Certificate of successful completion of the course". The psychopedic and typhlopedic practice will take place in schools designated by dr. Zemková. By appointment with the guarantor of the practice (dr. Zemková), the practice can also be carried out at another school for education of these pupils. The address of the school or institution the student is obliged to report to the guarantor of the practice by February 14, 2022.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (05.02.2022)
Cíl předmětu -
Cílem předmětu je využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Praxe je zaměřena na práci se zrakově postiženýni a s mentálně postiženými žáky. Probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta praxe. Student se aktivně podílí i na vzdělávacím procesu, je schopen interpretovat a obhájit jím zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. O své činnosti si vede deník praxe.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (05.02.2020)
The aim of the course is to use the knowledge gained in the study subjects. Practise is focused on working with pupils with visual impairment and intellectual disability. It is supervised by the chosen workplace and the guarantor of the practice. The student is actively involved in the educational process, is able to interpret and defend the procedures, methods and sequences, which he/she applied in the practice. The practice diary keeps a records of theese activities.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (08.02.2020)
Deskriptory -
Praxi mohou studenti absolvovat na vybrané škole. V případě mimořádných okolností lze s vedoucí praxe (dr. Zemková) dohodnout náhradní plnění.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (03.02.2022)
Students can complete their practice at a selected school. In the case of extraordinary circumstances, a substitute performance can be agreed with the guarantor of the practice (dr. Zemková).
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (05.02.2022)
Podmínky zakončení předmětu -
Absolvování praxe v plném rozsahu, který předepisuje studijní plán. Nebude-li možné vzhledem k epidemiologickým opatřením, praxi uskutečnit na vyjmenovavých zařízeních, student bude volit náhradní plnění. O náhradním plnění se domluví s garantem praxe (J. Zemková). K zápočtu student předloží deník praxe a vytištěný certifikát úspěšného splnění kurzu "Proškolení před praxemi". Bude-li výuka v LS online, lze požadované zaslat emailem.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (03.02.2022)
Completion of full-time practice is prescribed by the curriculum. If it will not be possible to carry out the practice at the listed institutions due to epidemiological measures, the student will choose a substitute performance. The substitute performance will be agreed with the guarantor of the practice (J. Zemková). The student will submit a practice diary and a printed certificate of successful completion of the course "Training before Practice". If the lessons in summer semester will be online, the required documents can be sent by e-mail.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (05.02.2022)
Literatura -
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5.
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
KEPKA, J., KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno 2007.ISBN 978-80-7315-142-3
ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika. Opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Pedf UK, 2014. ISBN 978-80-729-0794-6.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. 2. rozšířené a aktualizované vydání.Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-92.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (05.02.2020)
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5.
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
KEPKA, J., KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno 2007.ISBN 978-80-7315-142-3
ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika. Opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Pedf UK, 2014. ISBN 978-80-729-0794-6.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. 2. rozšířené a aktualizované vydání.Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-92.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (08.02.2020)