|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty se základními sociálně-psychologickými koncepty a teoriemi (s důrazem na oblasti, které jsou důležité pro profesi pedagoga).
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se se sociální psychologií jako základní psychologickou disciplínou, rozumět základním teoriím a konceptům. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
FONTANA, D. (2010). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál. HAYESOVÁ, N. (2013). Základy sociální psychologie. Praha: Portál. HELUS, Z. (2015). Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada. HRABAL, V. (2002). Sociální psychologie pro učitele: vybraná témata. Praha: Karolinum. NAKONEČNÝ, M. (2009). Sociální psychologie. Praha: Academia. VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
aktivní účast na setkáních a závěrečném kolokviu, test v rozsahu tematických okruhů (pro úspěšné absolvování minimální výkon 70 %) Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Tematické bloky: 1. Předmět a konstituování sociální psychologie 2. Základní pojmy a metody sociální psychologie 3. Socializace 4. Sociální percepce a kognice 5. Postoje 6. Agresivní chování 7. Prosociální chování 8. Sociální skupina 9. Konformita a poslušnost Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|