|
|
|
||
Předmět Oborová didaktika 2 vychází z předmětu Oborová didaktika 1 tím, že pomocí teorií vzdělávání analyzuje příklady kurikul společenských věd na sekundární škole. Předmět využívá dosavadních zkušeností a představ studujících o výchově k občanství: studenti své pojetí elicitují, reflektují a porovnávají s různými možnostmi koncepce této výchovy tak, jak se ustavily vzhledem k paradigmatům soudobých společenských věd. Studující se seznamují s tím, jak se učivo sekundární školy pojímá v kurikulárních dokumentech různých států.
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (19.09.2023)
|
|
||
Předmět vede k porozumění různým pojetím výchovy k občanství a základů společenských věd, seznamuje s pojetím předmětu v současném českém kurikulu. Učí kriticky posoudit plnění cílů předmětu v učebnicích a didaktických materiálech. Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||||||||||||||||
Příprava na výuku
Plnění předmětu
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (19.09.2023)
|
|
||
ŠVEC, Vlastimil; NEHYBA, Jan; SVOJANOVSKÝ, Petr; LAWLEY, James; ŠÍP, Radim et al. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. Přeložil Petr PECHA. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8428-5. Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Sylabus seminářů, Přednášky představují teoretická východiska pro práci v seminářích 1. Zjišťování zkušeností žáků se zadanými tématy společenských věd 2. Prezentace vlastních zjištění o zkušenostech žáků a jejich propojení s disciplinami společenských věd 3. Analýza zadaného tématu v učebnicích, reflexe pojetí tématu 4. Vlastní návrh pojetí tématu pro učebnici 5. Porovnání pojetí tématu v českém a vybraném zahraničním kurikulu 6. Seznámení s vybranými didaktickými materiály a didaktickými postupy pro výuky Ov a ZSV. Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Studující reflektují vlastní zkušenost se zadaným tématem, navrhují otázky a úkoly pro zjištění konkrétních zkušeností s tématem u žáků 2. stupně ZŠ provedou diagnostický rozhovor s žákem 2. stupně ZŠ a prezentují svá zjištění ohledně obsahu zkušeností žáků porovnají obsah zkušeností žáků s pojetím témat v rámci společenských věd, identifikují možná propojení zkušeností s akademickými znalostmi analyzují a kriticky hodnotí obsah tématu ve vybraných učebnicích navrhnou vlastní pojetí tématu se zahrnutím didaktických prvků pro učebnici občanské výchovy analyzují pojetí tématu v českém kurikulu a porovnají jej se zahraničními kurikulárními dokumenty, uvedou konkrétní závěry a doporučení vyhledají k zadanému tématu výukové postupy v didaktických materiálech přístupných učitelům OV a ZSV, analyzují a kriticky je posoudí, navrhnou a zdůvodní případné změny
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (15.09.2024)
|