|
|
|
||
V předmětu Oborová praxe studenti bakalářského studia Základů společenských věd reflektují své zkušenosti ve vzdělávacích institucích v úzké vazbě na poznatky společenských a humanitních věd a oborové didaktiky.
Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (15.04.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je rozšířit studentům odborný obzor nabytím zkušenosti s různými oblastmi vzdělávání a péče o děti a mládež. Důraz je kladen na pestrost a výchovný a vzdělávací význam volených míst orientační praxe. Po absolvování předmětu by se měl získat základní povědomí o navštívených institucích a o jejich praxi a případně být motivovaný ke spolupráci s dalšími vzdělávacími institucemi. Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (31.08.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Fapšo Marek, Mgr., Ph.D. (06.02.2023)
|
|
||
Povinná literatura CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. PÍŠOVÁ, Michaela, ed. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8.
Doporučená studijní literatura HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido 2007. JANÍK, T.; MAŇÁK, J.; KNECHT,P. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido, 2009. LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R.Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006. Poslední úprava: Fapšo Marek, Mgr., Ph.D. (06.02.2023)
|
|
||
Základní informace a opora kurzu se nachází v Moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7516 Před nástupem na praxi je student povinnen absolvovat proškolení. Jedná se zvládnuté pravidel fungování ve vzdělávacích institucích a složení testu v Moodle. https://pages.pedf.cuni.cz/praxe/proskoleni-pred-praxemi-kurz-v-moodle/proskoleni-pred-praxemi/ Po splnění podmínek získáte certifikát o proškolení, který předložíte v semináři z oborové praxe. Poslední úprava: Ondráček Vojtěch, Mgr., Ph.D. (31.10.2023)
|
|
||
Kurz je vystavěn jako kombinace seminárních setkání, uskutečňování praxe a samostatné práce. První dvě setkání jsou koncipována jako představení základní struktury praxe, jejích cílů a nástrojů. Následně prezenční setkávání nebudou a v tomto mezičase dojde k realizaci praxe dle zadaných podmínek. Poslední dvě setkání budou sloužit ke společné reflexi a zhodnocení zkušeností nabytých během praxí. V celém průběhu kurzu bude možné individuálně konzultovat věci s ním spojené. 1. - 4. hodina: prezenční seminární setkání 5. - 6. hodina: prezenční závěrečné semináře
Poslední úprava: Ondráček Vojtěch, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nepřímá výuka tohoto předmětu může být podpořena vzdělávacím prostředí moodlu - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7516.
Poslední úprava: Ondráček Vojtěch, Mgr., Ph.D. (16.10.2023)
|