Cílem jazykových cvičení je rozvoj všech řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, mluvení a psaní) včetně interakce. Studenti se zabývají vybranými gramatickými jevy německého jazyka v propojení s tematickými okruhy podporujícími prohloubení znalosti slovní zásoby. Cílem je postupné dosažení úrovně B2. Nad rámec procvičování gramatických jevů určených pro všechny seminární skupiny poskytují jazyková cvičení také možnost věnovat se individuálním potřebám jazykového zdokonalování jednotlivých studentů.
Obsahové zaměření semináře: Opakování na soubornou zkoušku (vazby sloves, podstatných a přídavných jmen, minulé časy sloves, trpný rod a stavové pasivum, slovosled, Konjunktiv II, koncovky přídavných jmen). Tematické okruhy: Umění. Kultura. Emoce. Vztahy. Školství. Věda.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (04.09.2024)
The aim of the language exercises is to develop all language skills (listening and reading comprehension, speaking and writing) including interaction. Students work on selected grammatical phenomena of the German language in connection with thematic areas that support the deepening of vocabulary knowledge. The aim is to gradually reach level B2. In addition to the grammatical exercises designed for all groups, the language exercises also provide opportunities to address the individual language development needs of each student.
Content of the seminar: Revision for the ensemble exam (verb conjugation, noun and adjective conjugation, past tenses of verbs, imperfect and state passive, word order, subjunctive II, adjective endings). Thematic areas: Culture. Emotions. Relationships. Education. Science.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (04.09.2024)
Cíl předmětu
Studující:
se srozumitelně a podrobně vyjadřuje k široké škále témat (v ZS kultura, umění, školství, vzdělávání, výzkum, mezilidské vztahy),
vysvětlí své stanovisko k aktuálním otázkám a uvede výhody a nevýhody různých řešení,
ovládá gramatické jevy dané sylabem (viz níže),
píše srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat,
předává informace, obhájí nebo vyvrátí určitý názor,
rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, v nichž autoři zaujímají konkrétní postoje či stanoviska,
rozumí textům současné prózy.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (22.09.2024)
Deskriptory
Celková časová zátěž studenta za ZS i LS
180 hodin
Přidělené kredity
6
Zakončení
Zk
Přímá výuka
Přednášky:
0
Cvičení:
4
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky
0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
0 minut
Samostudium literatury (za semestr)
0 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
0 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
0 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
0 hodin
Příprava na zápočet
0 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška
0 hodin
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
Literatura
BUSCHA, Anne; SZITA, Silvia. B Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert Verlag, 2011. ISBN 978-3-941323-10-0.
DREYER, Hilke; SCHMITT, Richard. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik: Neubearbeitung. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1996. ISBN 3-88532-717-1.
KOITHAN, Ute; SCHMITZ, Helen; SIEBER Tanja. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Stuttgart: Ernst Klett, 2017. ISBN 978-3-12-605024-1.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (27.05.2020)
Požadavky ke zkoušce
JC V - písemný test na minimálně 70 %, min. 70% účast v semináři.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (22.09.2024)
Sylabus - němčina
Sprachübungen V
1. Kunst, Kunstarten I
Übungen zur Lexik: idiomatische Sprichwörter/ idiomatische Wendungen, Deklination - Wiederholung
2. Kunst, Kunstarten II
Verben mit Präpositionen I
3. Kunst, Kunstarten III
Verben mit Präpositionen II
4. Kultur I
Perfektbildung mit haben / sein
5. Kultur II
Adjektive mit Präpositionen
6. Kultur III
Substantive und Präpositionen
7. Erziehung und Bildung I
Lokale und temporale Präpositionen - Wiederholung
8. Erziehung und Bildung II
Indirekte Rede
9. Träume
Vorgangspassiv und Zustandspassiv
10. Wissenschaft und Forschung I
Funktionsverbgefüge (Auswahl)
11.
Wiederholung
12.
Wiederholung
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (04.09.2024)
Výsledky učení
Studující:
ovládá nově probrané gramatické jevy (předložkové vazby, vazby podstatných jmen se slovesy apod.),
propojí se s již známými gramatickými jevy a používá tyto znalosti v psaném i mluveném projevu,
aktivně používá novou slovní zásobu, účastní se rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími, aniž by to představovalo zvýšené úsilí pro kteréhokoliv účastníka interakce,
rozumí hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru,
píše srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat a vysvětlí své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností řešení,
rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné prózy, delším promluvám a přednáškám a většině filmů ve spisovném jazyce,
dokáže sledovat i složitou výměnu názorů.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (22.09.2024)