|
|
|
||
Cílem předmětu je v rámci přednášek zprostředkovat studentům základní poznatky z didaktiky německého jazyka. Studenti si osvojí základní poznatky z oblasti využití médií ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Zároveň se seznámí s principy projektového vyučování, a to i s využitím médií. Obsah předmětu tvoří témata: Média ve vyučování němčiny jako cizího jazyka; Informační a odborné zdroje; Principy projektového vyučování; Tandemová výuka v němčině, Formy hodnocení ve výuce NJ; Měření a zjišťování efektivity vzdělávacího procesu. V rámci seminářů si studenti prohlubují poznatky a praktické dovednosti získávané v kurzu Didaktika německého jazyka I.
Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (10.01.2024)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||
- aktivní účast na semináři (80 %) - čtení odborných článků a plnění úkolů v rámci přípravy na semináře Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (10.01.2024)
|
|
||
Povinná: BARKOWSKI, H., KRUMM, H.J. (Hg.) Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen: Francke (UTB), 2010. ISBN 978-3-8252-8422-0. BRASH, B., PFEIL, A. Unterrichten mit digitalen Medien. München: Goethe-Institut e.v., 2017. ISBN 978-3-12-606981-6. HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. 3. unveränderte Aufl. Band 1, 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 2001. ISBN 3-87116-796-7, 3-87116-797-5. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: Úvod do vědního oboru. Praha: ACADEMIA, 2006. ISBN 80-200-1213-3. KOEPPEL, R. Deutsch als Fremdsprache – Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. 2. Überarb. Aufl. Hohengehren: Schneider Verlag, 2013. ISBN 978-3-8340-1185-5. RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1. NEUNER, G., HUNFELD, H. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Berlin: Langenscheidt, 1996. ISBN 978-3-4684-9676-9. NIEWELER, A. Fremdsprachen unterrichten. Ein Ratgeber für Studium und Unterrichtspraxis. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen, 2019. ISBN 978-3-12-920375-0. RÖSLER, D, WÜRFFEL, N. Lehr- und Lernmedien. Neubearbeitung. München: Goethe-Institut e.v., 2020. ISBN 978-3-12-676208-3. Doporučená: BLELL, G., LÜTGE, Ch. Fremdsprachendidaktik und Lehrerbildung – Konzepte, Impulse, Perspektiven. Münster: LIT Verlag, 2012. ISBN 978-3-643-11399-3. ČAPEK, R. Moderní didaktika. Lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7. Časopis Cizí jazyky (rubrika recenze, didaktika/ metodika) ČERNÝ, M. Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-2010-9233-4. DVOŘÁKOVÁ, M. Evaluace jako nástroj zjišťování kvality v dalším vzdělávání. 2020. FLETCHER-WOOD, H. Responzivní výuka: Kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. Praha. EDUkační LABoratoř, z.s., 2021. ISBN 978-80-242715-2-1. KIRKPATRICK, Donald L. a James D. KIRKPATRICK. Evaluating training programs: the four levels. 3rd ed. San Francisco: Berrett-Koehler, 2006. ISBN 1-57675-348-4. KRUMM, H.J., FANDRYCH, Chr., HUFEISEN, B., RIEMER, C. (Hg.) Deutsch als Fremd- und Zweitsprache: Ein Internationales Handbuch. Berlin, New York: de Gruyter, 2010. ISBN 978-3-1102-4024-5. Pedagogické dokumenty pro příslušné typy a stupně škol, učebnice NJ Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4. WILLIAM, D., LEAHY, S. Zavádění formativního hodnocení. Praha. EDUkační LABoratoř, z.s., 2016. ISBN 978-80-906082-7-6. ZOUNEK, L. a kol. E-Learning. Učení (se) s digitálními technologiemi. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2016. Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (23.01.2024)
|
|
||
Témata: Média ve vyučování němčiny jako cizího jazyka Informační a odborné zdroje Principy formativního hodnocení a responzivní výuky ve výuce němčiny Principy projektového vyučování Tandemová výuka v němčině Formy hodnocení ve výuce NJ Měření a zjišťování efektivity vzdělávacího procesu Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (23.01.2024)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (12.01.2025)
|