|
|
|
||
Předmět navazuje na předchozí předmět Didaktika FJ I a Oborovou praxi s reflexí. Student si prohloubí porozumění kontextu výuky jazyka a seznámí se se širokou škálou didaktického materiálu. Bude schopen rozlišit pozitiva i negativa jednotlivých možností zapojení těchto materiálů do výuky. Pod vedením vyučujícího si zkusí tvorbu didaktického materiálu. Bude schopen analyzovat, reflektovat i hodnotit didaktický materiál, který vytvořil on či někdo jiný (student, učitel, expert na evaluaci). Seznámí se s různými typy hodnocení.
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Student rozliší pozitiva a negativa didaktických materiálů materiálů ve výuce jazyků. Student vytvoří didaktického materiál pro výuku FLE. Student analyzuje, reflektuje a hodnotí didaktický materiál, který vytvořil on či někdo jiný. Student se seznámí s různými formami hodnocení ve výuce FLE. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut (aktivizace obsahů z předchozích přednášek, seznamování s didaktickým materiálem)
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Aktivní práce v seminářích (max. 3 absence) Vypracování zadaných úkolů (MS Teams) Zpracování didaktického materiálu a jeho didaktická reflexe během ústní zkoušky a/nebo prezentace (párová/skupinová kriteriální evaluace) Max. 2 opravné termíny Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006. BERTOCCHINI, P.,COSTANZO, E. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2. vydání) ROBERT, J.-P. (coll.) Faire classe en FLE – Une approche actionnelle et pragmatique. Paris: Hachette FLE, 2011. Coll. Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. Coll. Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005. CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. CUQ, J.-P. a I. GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Týden 1 a 2 - Matériel didactique (základní přehled, reflexe vlastní zkušnosti) Týden 3 a 4 - Document déclencheur (definice, formy, analýza učebnic) Tyden 5 a 6 - Leçon zéro (problematika, formy, ukázky) Týden 7 a 8 - Progession (struktura návaznosti ve výuce) Týden 9 a 10 - Jeu en classe de FLE (problematika, formy, ukázky) Týden 11 a 12 - Évaluation (problematika, formy, ukázky aktivit) Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Týden 1 a 2 - Student vyjmenuje základní typy didaktického materiálu. Student identifikuje tyto typy v učebnicích. Týden 3 a 4 - Student definuje pojem "document déclancheur" a jeho význam prto výuku jazyků. Student nalezne příklady těchto dokumentů na internetu či ve frankofonních médiích. Tyden 5 a 6 - Student vysvětlí vůhody jednotlivých typů "Leçon zéro". Student vytvoří vlastní aktivitu pro tento typ hodiny. Týden 7 a 8 - Student popíše strukturu hodiny jazyka. Student navrhne vlastní koherentní sekvenci 3 aktivit pro výuku FLE. Týden 9 a 10 - Student hraje výukovou hru. Student ovládá slovní zásobu ve FJ k vedení této aktivity. Týden 11 a 12 - Student vyjmenuje formy evaluace ve výuce jazyků. Student vytvoří 3 různé typy evaluační aktivity pro stejné téma výuky/cíl výuky. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|