|
|
|
||
Předmět rozvíjí řečové dovednosti i jazykové prostředky integrovanou a praktickou formou. Student se zdokonalí jak v písemných, tak řečových dovednostech a v návazných jazykových prostředcích. Aktivním pojetím hodin (pohybové a herní aktivity, prezentace, prvky dramatické) si upevní znalosti získané na střední škole a dále se rozvine. Důraz je kladen na propojení jazyka a kultury, která je chápána interkulturně a z pohledu frankofonie. Kurz kombinuje výuku rodilého mluvčího a českého lektora, zajištěna je průběžná evaluace. Úroveň A2-B1 zaručuje možnost průběžném homogenizace jazykových znalostí a dovedností studentů, na níž kladou vyučující kurzu důraz a je cílem tohoto úvodního jazykového kurzu. V ZS 2022 bude kurz inovován zapojením herních setů pro rozvoj a evaluaci jazykových dovedností (nakl. Eli, úrovně A2-B1).
Milena Fučíková
Kurz Jazyková cvičení je prakticky zaměřený kurz s cíleně interaktivními úkoly, který umožní studujícím dosáhnout v psaném i mluveném jazyce na úroveň B1. Rozvíjeny budou dovednosti porozumění psanému textu, porozumění mluvenému slovu, osobní vyjádření ve francouzském jazyce a dovednost napsat strukturovaný text (résumé). Vedle učebnice Edito používáme k výuce gramatiky Francouzština pro začátečníky, Marie Pravdová, Praha, Leda.
Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
- Komunikovat ústně (spontánní konverzace) i písemně o každodenních tématech (bydlení, jídlo, spotřeba, svět práce, média atd.) - Zvládnout gramatická pravidla úrovně B1 SERR (část 1, druhá polovina programu ve druhém semestru). - Porozumět, analyzovat a komentovat autentické písemné a zvukové dokumenty na středně pokročilé úrovni B1. Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Příprava na seminář: autoevaluace aktivit z předchozích seminářů, příprava slovní zásoby a interkulturních jevů (30 minut/týden) Práce se studijními materiály: práce s doplňkovou literaturou ze seznamu nebo aktivitami na apprendre.tv5monde.com/fr nebo https://savoirs.rfi.fr/fr/apprendre-enseigner, dokončování aktivit z učebnic, autoevaluace a párová evaluace (rozsah práce 1 hodina týdně). Plnění průběžných úkolů: zpracování týdenního úkolu zadaného na základě obsahu Unités (1 hodina práce/týden) Seminární práce: zpracování dossier k vybrannému jevu z prvních šesti Unités učebnice (documents oraux et écrits, carte mentale, lexique)
Milena Fučíková Zakončení Jazykových cvičení: -průběžné odevzdávání domácích úkolů -závěrečné odevzdání résumé -test k ověření znalostí z gramatiky a probraného učiva
Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Učebnice kurzu: DUFOUR M. (kol.) Edito B1. Paris: Didier, 2018 (2e édition). Edito niv.B1 (éd. 2018) – Livre + DVD – Didier FLE Marie Pravdová, Francouzština pro začátečníky, Praha, Leda.
Doplňkové materiály: MIQUEL, C. Vite et Bien 2. Paris: CLE International, 2018. AKYÜZ A. (kol.) En Contexte Exercices de grammaire B1. Paris : Hachette FLE, 2019. BOULARES M., GRAND-CLEMENT O. Conjugaison progressive du français - Niveau intermédiaire. CLE international, 2017. GOLIOT-LÉTÉ, A., MIQUEL C. Vocabulaire progressif du français - Niveau intermédiaire. Paris : CLE International, 2017. MÈGRE, B., PORTELLI, S. ABC TCF - Tous niveaux. CLE international, 2018. NOUTCHIÉ-NJIKÉ J. Civilisation progressive de la francophonie - Niveau intermédiaire. CLE international, 2019. THIEVENAZ, O. Grammaire progressive du français - Niveau intermédiaire. Paris : CLE international, 2017. MIQUEL C. Communication progressive du français - Niveau intermédiaire. Paris :CLE international, 2019. STEELE R. Civilisation progressive du français - Niveau intermédiaire. Paris :CLE international, 2019. MEYER D. Clés pour la France en 80 icônes culturelles. Hachette, 2010. DUFOUR M. (kol.) Edito B1. Paris: Didier, 2018. Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích (Maximálně 3 absence s doplněním úkolů) Průběžné plnění úkolů během semestru (zadáváno přes MS Teams) a příprava na semináře (při neodevzdání úkolů není možné konání závěrečného testu) . Závěrečný test, který vychází z obsahu probraných Unités a obsahuje poslech, test jazykových znalostí včetně kulturních témat a diktát. (min. 70% správných odpovědí)
Milena Fučíková Zakončení Jazykových cvičení: -průběžné odevzdávání domácích úkolů -závěrečné odevzdání résumé -test k ověření znalostí z gramatiky a probraného učiva
Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Semináře v týdnu 1 + 2: úvodní hodina, brise-glace, Unité 1 (Vivre ensemble) Semináře v týdnu 3 + 4: Unité 2 (Le goût des nôtres) Semináře v týdnu 5 + 6: Unité 3 (Travailler autrement) Semináře v týdnu 7 + 8: půlsemestrální (auto)evaluace, Unité 4 (Date limite de la consommation) Semináře v týdnu 9 + 10: Unité 5 (Le français dans le monde + La Francophonie littéraire) Semináře v týdnu 11 + 12: Unité 6 (Médias en masse), závěrečná formativní evaluace (Detailní popis obsahu výuky viz učebnice kurzu) Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Semaines 1 et 2 (unité 1) L'étudiant : - révise de façon systématique les champs lexicaux du logement et de l'alimentation - dialogue à l'oral en situation autour des thématiques mentionnées (parle en detail de ses habitudes alimentaires, décrit son logement et son quartier…) - rédige des messages informels sur ces sujets quotidiens (recherche un colocataire, donne des conseils alimentaires …) - conjugue au subjonctif présent, y compris les verbes irréguliers les plus courants. Semaines 3 et 4 (Unité 2). L'étudiant: - révise de façon systématique les champs lexicaux de la famille et des relations sociales, - dialogue à l'oral autour des thématiques mentionnées (présente les membres de sa famille et leur personnalité, discute de l'importance des réseaux sociaux dans les relations personnelles …), - comprend et analyse des documents authentiques (textes, documents audio) sur les origines familiales et les nouveaux modèles familiaux, - utilise les temps du passé (imparfait / passé composé) pour décrire des situations, des habitudes et raconter des événements passés, - maîtrise les règles d'accord du participe passé, notamment des verbes pronominaux. Semaines 5 et 6 (Unité 3). L'étudiant: - relate et décrit ses expériences professionnelles et les différentes tâches, - parle de ses qualités professionnelles (ses compétences, ses qualités professionnelles), - exprime sa motivation et postule pour un poste (rédige un CV et une lettre de motivation, passe un entretien d'embauche fictif), - comprend et analyse des documents authentiques (textes, documents audio) sur le monde du travail et ses évolutions, - sait utiliser les pronoms relatifs simples, - exprime une opinion, exprime un but. Semaines 7 et 8 (Unité 4). L'étudiant: - révise de façon systématique les champs lexicaux de la mode et des modes de consommation (l'économie collaborative, les lieux de consommation…), - exprime son opinion et différents degrés de certitude grâce à l'usage du subjonctif ou de l'indicatif, Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|