|
|
|
||
Praktické aplikace základního výkladu o zvukové podobě současné francouzštiny, procvičování segmentálních i suprasegmentálních jevů. Didaktická doporučení pro zohlednění komparativního přístupu z hlediska češtiny i dalších studovaných jazyků, konkrétní didaktické aplikace pro budoucí učitelskou praxi. Seznámení s vybranou lingvistickou a didaktickou literaturou z oboru. Nahrávání studentů – podrobná analýza nahrávek, analýza francouzských audio, případně multimediálních ukázek. V roce 2019 došlo v návaznosti na předchozí kurz k aktualizaci a obměně poslechových nahrávek a aktivit (viz. literatura).
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (31.01.2021)
|
|
||
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (31.01.2021)
|
|
||
Zkouška: vědomostní test v rozsahu uvedené učebnice Fonetika francouzštiny (Karolinum 2020), čtení připraveného i nepřipraveného textu, během semestru nahrávky a analýza vlastního projevu (k výsledkům bude přihlédnuto, společně s průběžným transkripčním testem během LS).
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (02.02.2021)
|
|
||
DOHALSKÁ, M.; SCHULZOVÁ, O. Fonetika francouzštiny. UK Praha, KAROLINUM 2015. LÉON, P. Phonétisme et prononciations du Francais. A. Colin, Paris, 2007. WIOLAND, F. Prononcer les mots du Francais. Hachette, Paris, 1991. FENCLOVÁ, Fonetika francouzštiny jako lingvodidaktický problém. Praha, 2003. KANEMAN-POUGATCH, M.; PEDOYA-GUIMBRETIERE, E. Plaisir des sons. Barier/Didier, Paris, 1991. PAGNIEZ-DELBART, T. A l´écoute des sons, CLE International, 1993
NOVÉ: RACINE R. – SCHENKER J.-Ch., Communication progressive du français – C1 C2 – (např.: Le tour du monde en français, Mille et une connexions, La scientifique nature de l´homme, La culture sous toutes les coutures, Qui máime me suive, Il n´ya qu´un devoir, c´est d´être heureux), cvičení, slovníčky, gramatika, nahrávky (rychlejší konverzace, úryvky her, vyprávění aj.) www.tv5monde.com/ Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (31.01.2021)
|