|
|
|
||
V předmětu Didaktický přístup k antické kultuře se studenti seznámí s možnostmi využití antické kultury, která je dnešní mládeži přístupná v různých formách (film, komiks, historická beletrie pro děti, ale i reklama, úsloví - Achillova pata, silný jako Herkules - atd.) při volnočasových aktivitách během školního roku v odpoledních hodinách nebo v různých projektech, o prázdninách v příměstských nebo letních táborech, jež mohou být tematicky zaměřeny. Cílem předmětu je naučit vedoucí různých kroužků atd. vnímat antiku kolem nás a naučit ji vidět i školní mládež.
Poslední úprava: Kepartová Jana, doc. PhDr., CSc. (31.01.2025)
|
|
||
Cílem předmětu je připravit studenty na práci s dětmi v jejich volném čase. Poslední úprava: Kepartová Jana, doc. PhDr., CSc. (31.01.2025)
|
|
||
Každý student se aktivně účastní průběžně společné práce a hodnocení ostatních skupin. Svou ppt odevzdá vedoucí skupiny vyučujícímu i s komentářem. Poslední úprava: Kepartová Jana, doc. PhDr., CSc. (31.01.2025)
|
|
||
PARKAN, F. Formy mimotřídní výuky děkepisu. Praha: UK Pedagogická fakulta, 2019. KEPARTOVÁ, J. Komiks ve výuce na ZS a SS.In XXIV. letní škola historie. Dědictví materiální i dědictví idejí. Sborník přednášek. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012.s. 110-114. KEPARTOVÁ, J. Claudius bůh. Římský císař v seriálu Asterix. Dějiny a současnost.2008, roč. 30, č. 3, s. 12. KEPARTOVÁ, J. Antické tradice na našich gymnáziích aneb antika kolem nás.In Pokorná, B. (ed.). Netradiční přístupy k výuce klasických jazyků. Sborník z konference konané v rámci projektu FRVS 2007 Propagace výuky latinského jazyka Olomouc 6.-7. listopadu 2007. Olomouc: UP, FF, KKF, 2008, s. 10-13. KEPARTOVÁ, J. (ed.). Úvod. In Antika? Zajděte do kina, přečtěte román... Praha : NLN, 2006, s. 5-10. KEPARTOVÁ, J. Harrisovy románové Pompeje. In Antika? Zajděte do kina, přečtěte román ...Praha: NLN, 2006, s. 55-72, KEPARTOVÁ, J. V hlavní roli Vesuv. Románové Pompeje podle Roberta Harrise. Dějiny a současnost.2006, roč. 28, č. 5, s. 24-27. BARTLOVÁ, Milena. Pop History. O historické věrohodnosti románů, filmů, komiksů a počítačových her. Bez pořadí vydání. Praha: NLN, 2003. Knižnice Dějin a současnosti, 21. svazek. ZÁVĚREČNÉ PRÁCE: BALLING, Adam. Římské vojsko ve filmu a televizi. Diplomová práce. Praha: KDDD PedF UK 2018. Vedoucí práce PhDr. Jan Zdichynec, Ph.D. Borská, Eva. Krise římské republiky a její obraz v mainstreamovém filmu. Bakalářská práce. Praha: KDDD PeDF UK, 2008. Vedoucí práce Mgr. Robert Skopek. HLAVÁČOVÁ, Vendula. Nero, císař římský - Srovnání historického filmu s prameny a jeho didaktické využití. Diplomová práce. Praha: KDDD PedF UK 2011. Vedoucí práce Mgr. Robert Skopek. HODKOVÁ, Kateřina. Obraz antiky v historických románech Jarmily Loukotkové. Praha: KDDD PedF UK, 2020. Vedoucí práce PhDr. Jan Zdichynec, Ph.D. CHALUPOVÁ, Helena. Recepce klasických tradic v tvorbě Československé/České televize. Praha. Bakalářská práce. Praha: KDDD PedF UK, 2011. Vedoucí práce Mgr. Robert Skopek. KOVALOVSKÁ, Soňa. Edukační potenciál sbírky odlitků antické plastiky na zámku Duchcov. Diplomová práce. Praha: KDDD PedF UK 2023. Vedoucí práce PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. POPOVIČ, Jan. Antické motivy v divadelních hrách Friedricha Dürrenmatta a jejich využití. Praha: KDDD PedF UK, 2022. Vedoucí práce PhDr. Jan Zdichynec, Ph.D. VITÁSKOVÁ, Alena. Marcus Aurelius a Commodus ve filmu. Bakalářská práce. Praha: KDDD PedF UK, 2012. Vedoucí práce Mgr. Robert Skopek. VITIKAČOVÁ, Diana. Historické motivy v díle Oldřicha Daňka. Bakalářská práce. Praha: KDDD PedF UK, 2020. Vedoucí práce PhDr. Jan Zdichynec, Ph.D. VLČKOVÁ, Petra. Sochařská zobrazení Hérakla v zámeckých areálech Českého království doby barokní. Vybrané příklady. Praha: KDDD PedF UK, 2021. Vedoucí práce PhDr. Jan Zdichynec, PhD.
Poslední úprava: Kepartová Jana, doc. PhDr., CSc. (27.03.2024)
|
|
||
Seminární aktivní společná. Poslední úprava: Kepartová Jana, doc. PhDr., CSc. (31.01.2025)
|
|
||
V první hodinách semestru se studenti seznámí s různými možnostmi vytváření tematických projektů a rozdělí se do skupin. Tyto skupiny pak samostatně vytvoří projekt didakticky zaměřených projektů dle předem domluvvených pravidel (nevylučuje se ani bojovka/úniková hra). V posledních hodinách pak své projekty skupiny postupně představí (popř. vyzkouší v hrné praxi, v níž budou ostatní účastníci simulovat žáky-hráče), po každé prezentaci budou s ostatními účastníky projekty všemi diskutovány a hodnoceny. Poslední úprava: Kepartová Jana, doc. PhDr., CSc. (31.01.2025)
|
|
||
Student se naučí tvůrčím způsobem vytvářet projekty didakticky zaměřené na antickou kulturu, s níž se v běžném životě setkává. Poslední úprava: Kepartová Jana, doc. PhDr., CSc. (31.01.2025)
|