|
|
|
||
Tento studijní předmět se zabývá všemi dimenzemi interkulturní komunikační kompetence (IKK). Cílem studijního předmětu je jak rozvoj IKK studentů, aby se jednou sami stali jejími kvalitními mediátory ve vlastní výukové praxi, tak didaktizace IKK. Semináře jsou založeny především na principech zkušenostního učení, což mimo jiné podporuje schopnost studentů konstrukt IKK didakticky transformovat.
Tematické celky:
1. Role IKK ve vzdělávání, v cizojazyčném vzdělávání.
2. Konstrukt IKK, relevantní terminologie spojená s IKK, inter/multikulturní výchovou, kulturou atd.
3. Dimenze povědomí: sebe sama a ostatních.
4. Dimenze postojů.
5. Dimenze znalostí.
6. Dimenze cizojazyčné komunikační kompetence.
7. Dimenze dovedností.
8. Návrat ke konstruktu IKK a její didaktická transformace, hodnocení.
Poslední úprava: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (27.05.2020)
|
|
||
Byram, M., Nichols, A., & Stevens, D. Developing intercultural competence in practice. Great Britain: Multilingual Matters Ltd, 2001. ISBN: 978-1853595363. Byram, M. (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon: Multilingual Matters. ISBN: 9781853593772. Deardorf, D.K. (Ed.). The SAGE Handbook of Intercultural Competence. Los Angeles: SAGE, 2009. ISBN: 978-1412960458. Kostková, K. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6035-7. Průcha, J. Multikulturní výchova. Teorie – praxe – výzkum. Praha: ISV Praha, 2001. ISBN 80-85866-72-2. Průcha, J. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2004. ISBN 978-80-7367-709-1. Průcha, J. (2010). Interkulturní Komunikace. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-3069-1. Tomalin, B., & Stempleski, S. Cultural awareness. Oxford: Oxford University Press, 1993. ISBN 978-0194371940. Poslední úprava: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (31.05.2020)
|