|
|
|
||
Jedná se o semestrální kurs zaměřený na četbu a analýzu angloamerické literatury ? především prózy. Až na několik výjimek se jedná o díla současných autorů. Mezi rozhodující kritéria při výběru seminárních materiálů patří jak obsah, tak i rozsah a jazyk daného díla, neboť hlavní náplní seminářů je tzv. “close reading”(detailní četba vybraných textů). Analýza textů vychází jak z tradičních kritických postupů, tak z moderních (pragmatičtěji zaměřených) metod, jejichž cílem je především rozvíjení kritického myšlení a jazykových dovedností studentů. Jedná se jmenovitě o metody RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking, tedy “Čtení a psaní ke kritickému myšlení?".
Poslední úprava: Ženíšek Jakub, Mgr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
Veškeré kurzovní materiály lze stáhnout v prostředí Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2475 klíš k přístupu: inter Online webináře probíhají v prostředí Zoom na adrese: https://cuni-cz.zoom.us/j/94430775864 Poslední úprava: Ženíšek Jakub, Mgr., Ph.D. (31.01.2021)
|
|
||
Doporučená literatura: Primární materiály (+ audio) se nalézejí v Moodlu na adrese https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2475. Klíč: inter
Sekundární literatura: Abrams, M. H. The Mirror and the Lamp: Romantic Theory and the Critical Tradition, London: Oxford University Press, 1953 Kravis, J., (Ed.) Teaching Literature: Writers and Teachers Talking. Cork: Cork UP, 1995 Shrodes, C., Finestone, H., Shugrue, M. The Conscious Reader, New York: Macmillan Publishing Company, 1985 Di Yanni R. Literature: Reading Fiction, Poetry, Drama and the Essay, 2nd edition, New York: McGraw-Hill Inc., 1990 Holman, C.H., Harmon, W. A Handbook to Literature, 5th edition, New York: Macmillan Publishing Company, 1986 Haus, C. H., Scholes R., Comley, N. R., Silverman, M. Elements of Literature: Essay, Fiction, Poetry, Drama, Film, 4th edition, Oxford: Oxford University Press, 1991 Roberts, E. V., Jacobs, H. E. Literature: An Introduction to Reading and Writing, New Jersey: Prentice-Hall, 1986 Poslední úprava: Ženíšek Jakub, Mgr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
Rozpis výukových jednotek
1. týden Intro - Analogie a kontrasty Benjamin Zephaniah: Miss World William Shakespeare: Sonnet 130 Jane Austen: Pride and Prejudice
2. týden Roald Dahl: Edward the Conqueror
3. týden Somerset Maugham: The Verger Charles Johnson: Oxherding Tale Focus: reading for instruction, a cautionary tale
4. týden Julian Barnes: The Visitors (A History of the World in 10½ Chapters) Focus: full and limited omniscience, altruism vs. self-interest
5-6. týden Kurt Vonnegut: Who Am I This Time Andre Dubus: The Fat Girl Focus: analogies and contrasts, narrative authority
7. týden Bernard Malamud: A Magic Barrel Focus: interpretive role-playing, culture-specific reading
8. týden John Steinbeck: The Murder Focus: narrative ambiguity, Melting Pot vs Salad Bowl
9-10. týden Kate Chopin: The Story of an HourC.B. Divakaruni: Clothes Focus: generic formulas in writing, Bildungsroman
11. týden Charles Dickens: A Christmas Carol Mark Twain: The Story of the Bad Boy Who Didn´t Come to Grief H. C. Andersen: The Emperor´s New Clothes Focus: cautionary tale, parable, hyperbole, narrative crescendo
12-13. týden Charles Johnson: Menagerie, A Child´s Fable George Orwell: Animal Farm (film + excerpts) Focus: allegory, animal fable Poslední úprava: Ženíšek Jakub, Mgr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: 80% účast na seminářích (tj. povolené jsou 2 neomluvené absence) Kvalifikační práce: Student může psát buď velmi krátkou esej (400 slov) přímo v hodině (student má na výběr minimálně ze tří různých termínů), nebo odevzdat delší esej (a 1200 slov) psanou doma. Poslední úprava: Ženíšek Jakub, Mgr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
Primární materiály (+ audio) se nalézejí v Moodlu na adrese https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2475. Klíč: inter Poslední úprava: Ženíšek Jakub, Mgr., Ph.D. (01.02.2020)
|