|
|
|
||
Kurz reflektuje poznatky předchozích teoretických a praktických kurzů a transformuje je do elementární didaktické struktury. Předkládá hlavní principy plánování ve Výtvarné výchově. Zabývá se postupy transformace obsahu oborového kontextu do úkolu pro děti předškolního věku. Promýšlí přitom zákonitosti dětského výtvarného projevu a jeho hlavní vývojové rysy a ukazuje vazby mezi volbou oborového kontextu a úkolem a mezi dalšími klíčovými didaktickými kategoriemi. Součástí kurzu je seznámení se stručnou historií a současností oboru Didaktiky Výtvarné výchovy.
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
didaktická transformace, plánování ve vv, oborový kontext, úkol, předškolní věk Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Splnění úkolů definovaných v kurzu Moodle. Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
DODDINGTON, CH., HILTON, M.: Child-Centred Education. London, Sage publications, 2007. FULKOVÁ, M. , KAFKOVÁ, H.: Nové trendy ve výtvarné výchově. In: Kohnová, J. (Ed.): Sborník příspěvků z konference Profesní rozvoj učitelů. Praha, UK, 2012, s. 41-48. ISBN 978-80-7290-548-5 Dostupné na: http://tarantula.ruk.cuni.cz/UPRPS-1-version1SBORNIK_CD_Profesni_rozvoj_ucitelu.pdf FULKOVA, M., TIPTON, T. (2011) Diversifying Discourse: The Influence of Visual Culture on Children´s Perception and Creation of Art. In Faulkner, D., Coates, E. (Eds.) Exploring Children´s Creative Narratives. Routledge, Tailor & Francis Group. ISBN 978-0415-46562-2. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. ŠUPŠÁKOVÁ, B.: Detský výtvarný prejav. Bratislava, Dolis, 2013. Kafková, H.: Plánování výtvarných činností. Praha, Uk 2019. Dostupné na: https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_esf_12/ Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
didaktická transformace, elementární didaktická struktura, hlavní principy plánování ve Výtvarné výchově, postupy transformace obsahu oborového kontextu do úkolu pro děti předškolního věku, zákonitosti dětského výtvarného projevu, hlavní vývojové rysy, vazby mezi volbou oborového kontextu a úkolem a mezi dalšími klíčovými didaktickými kategoriemi, stručná historie a současnost oboru Didaktiky Výtvarné výchovy. Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2021)
|