|
|
|
||
Kurz reflektuje poznatky předchozích teoretických a praktických kurzů a transformuje je do elementární didaktické
struktury. Předkládá hlavní principy plánování ve Výtvarné výchově a seznamuje studenty s vhodnými inspiračními zdroji.
Předkládá zákonitosti dětského výtvarného projevu a jeho hlavní vývojové rysy a ukazuje vazby mezi volbou oborového
kontextu a úkolem a mezi dalšími klíčovými didaktickými kategoriemi. Součástí kurzu je seznámení se stručnou historií a
současností oboru Didaktiky Výtvarné výchovy.
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Přímá výuka Cvičení: 24h
Nepřímá výuka Samostudium literatury (za semestr): 12h Práce se studijními materiály (za semestr): 12h Plnění průběžných úkolů (za semestr): 12h Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Zápočet Aktivní účast v seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů do portfolia Vypracování a prezentace seminární práce - didaktického portfolia Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Hlavní studijní literatura: HAZUKOVÁ, H.: Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha, Raabe, 2012. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. KAFKOVÁ, H. (2018). Plánování výtvarných činností. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN978-80-7603-140-1. Dostupné z: https://futurebooks.cz/books/pedfa_esf_12/?/impressum/ FULKOVÁ M.,KAFKOVÁ H.: Nové trendy ve výtvarné výchově. In: Kohnová, J. (Ed.): Sborník příspěvků z konference Profesní rozvoj učitelů. Praha, UK, 2012, s. 41-48. ISBN 978-80-7290-548-5 Dostupné na: http://tarantula.ruk.cuni.cz/UPRPS-1-version1SBORNIK_CD_Profesni_rozvoj_ucitelu.pdf Slavík, J., Nedělka, M., Valenta, J., Hník O., Brücknerová K., & Dytrtová K. (2015). Didaktiky expresivních oborů: tvorba a její reflexe ve výchově a vzdělávání. In I. Stuchlíková, T. Janík, Z. Beneš, M. Bílek, K. Brücknerová, M. Černochová, V. Čížková, H. Čtrnáctová, L. Dvořák, K. Dytrtová, B. Gracová, O. Hník, M. Kekule, K. Uličná, M. Kubiatko, M. Nedělka, J. Novotná, M. Papáček, J. Petr, et al. (2015), Oborové didaktiky: Vývoj – stav – perspektivy. Brno: Masarykova univerzita. Další studijní literatura: DODDINGTON, CH., HILTON, M.: Child-Centred Education. London, Sage publications, 2007. FULKOVA, M., TIPTON, T. (2011) Diversifying Discourse: The Influence of Visual Culture on Children´s Perception and Creation of Art. In Faulkner, D., Coates, E. (Eds.) Exploring Children´s Creative Narratives. Routledge, Tailor & Francis Group. ISBN 978-0415-46562-2. ŠUPŠÁKOVÁ, B.: Detský výtvarný prejav. Bratislava, Dolis, 2013 Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
seminář V případě omezení prezenční výuky bude kurs veden distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams. Odkaz:https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aIAUeVbTKP3QHr7_ysc4yjIK3iGE4S_e1cj668ioz6T81%40thread.tacv2/conversations?groupId=27d8b971-84a2-4b87-b6f3-911ade131990&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Tato platforma bude studijní skupinou využívána ke sdílení studijních dokumentů i v případě prezenční výuky. Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
* Úvod do disciplíny a reflexe portfolií z teoretických a praktických disciplín Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|