Studijní předmět Počítač ve vzdělávání je jako volitelný určen pro studenty následného magisterského studia učitelství, kteří jsou vybaveni počítačovou gramotností a disponují již základními znalostmi metodiky využití ICT - to znamená, že absolvovali (případně paralelně studují) kurz OPNZ0I152C Vzdělávací technologie v práci učitele nebo mají za sebou jinou ekvivalentní výuku (třeba v cizině). Hlavním cílem je prohloubit problematiku využití technologií ve vzdělávání, diskutovat aktuální témata a seznámit se s nejdůležitějšími (typicky cloudovými) online aplikacemi důležitými pro učitele formou workshopů.
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (27.01.2018)
The aim of subject Computer in Education is to introduce students to basic ways of using information technology in teaching and learning from different aspect with the target to add some to knowledge and understanding of real educational application of ICT and prepare students as future teachers on the effective using of information technology for support teaching and learning. The goal of this subject is to get better knowledge about meaning and function of computer technology in the tuition and in process of pupil's learning, in mastering basic point of view in using online environment and to evaluate its specific and functional possibilities and analyzing what to do in different educational situation. Content of this subject is focused on theoretical-methodical and practical questions connected with possibilities of using computer in tuition and integration of ICT into education, on the project tuition with using ICT, distributed tuition and practical examples of using ICT in the tuition and learning including the workshops dealing with the main educational online applications for teachers.
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (27.01.2018)
Cíl předmětu
Posláním studijního předmětu Počítač ve vzdělávání je rozšířit schopnosti studentů ve využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vyučování a učení z různých aspektů se zvláštním důrazem na práci s mobilními technologiemi a sociálními sítěmi, přispět tak k poznání a pochopení vzdělávacího potenciálu ICT a připravit je na efektivní využití informačních technologií pro podporu inovativních metod výuky a učení.
Cílem předmětu je vybavit studenty nejen potřebnými teoretickými znalostmi, ale pomoci jim též rozvinout jejich praktické schopnosti výukového využití ICT. Předmět se zabývá edukačními technologiemi na třech úrovních - 1. přístup k výukovým materiálům, 2. spojení s jinými lidmi prostřednictvím sociálních sítí, 3. vliv technologií na vlastní výukový proces. Kromě toho se zaměřuje na projektovou výuku s využitím ICT a na právní otázky související s možností využití počítače ve výuce.
Absolvent by měl být schopen navrhnout a zhodnotit různé edukační situace využívající technologie, umět aplikovat nejnovější online nástroje a integrovat se do odborně zaměřené komunity lidí majících potenciál mu průběžně pomáhat v odborném i osobním růstu v roli učitele. Tímto způsobem účast v kurzu přispěje k budování osobního vzdělávacího prostředí studentů a k nastartování jejich následného celoživotního vzdělávání.
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (27.01.2018)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů
Vytvoření a obhájení zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu
Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě uvedené literatury a informačních zdrojů.
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (27.01.2018)
Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu (v Edmodu)
Materiály a soubory předávané v průběhu semestru - především aktuální v kurzu používaná prezentace přednášejícího pod názvem Vzdělávací technologie 21. století umístěná na Slideshare (http://www.slideshare.net/bobr/)
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (27.01.2018)