|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (24.09.2018)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (24.09.2018)
Pavelková, I., Urbanová, D.. Nuda v edukačním kontextu: Teoretické konceptualizace a výzkumné metody. Československá psychologie. ročník LXII, č. 4. 2018 s. 350 -365. Hrabal,V., Man,F. Pavelková,I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN 1989 Hrabal,V., Pavelková.: Jaký jsem učitel. Praha, Portál 2010 Nakonečný, M.: Motivace lidského chování. Praha, Academia 1996 Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK 2002. Blatný,M..: Psychologie osobnosti. Praha, Grada 2010. Csikszentmihalyi,.: Flow a práce. Praha, Portál 2017 |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (24.09.2018)
Pro získání klasifikovaného zápočtu je nutné uspěšně splnit didaktický test, aktivní účast na seminářích a realizace drobných výzkumných sond. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (24.09.2018)
Cíl kurzu: b) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole. Obsah kurzu: Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé i dlouhodobé strategie ovlivňující učební motivaci. Diagnostika a rozvoj poznávacích , výkonových a sociálních potřeb. Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace. Motivování žáků ve škole a v rodině. Postoje žáků k jednotlivým předmětům. Překonávání krizí v motivaci k učení (příčiny žákovské nemotivovanosti). Strach a nuda ve škole. Motivační výcvik (Výkonově motivační programy, koncepce "Původce - Pěšák" , volní trénink.) Autodiagnostika učitele v motivační oblasti. |