PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Nové technologie ve vzdělávání I - OKVP15004
Anglický název: Emerging Technologies in Education I
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (24)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Jindřich Strejček
Patří mezi: Volitelné předměty KS
Je prerekvizitou pro: OKVP15005
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Jindřich Strejček (24.09.2009)
Anotace: Kurz je zaměřen na seznámení s možnostmi využití interaktivních a webových technologií ve školním vzdělávání. Je zaměřen na úvodní seznámení s možnostmi hlasovacích systémů, interaktivních tabulí a vybraných webových aplikací pro podporu řízení a plánování výuky, v podpoře komunikace s žáky a rodiči a spolupráce mezi učiteli.
Cíl předmětu
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (23.11.2008)

Kurz má studentům poskytnout základní znalosti o technologiích, které jsou obsahem kurzu.

Student by měl po jeho absolvování znát význam pojmů hlasovací systémy, interaktivní tabule, LMS, VLE, blog, wiki, podcast, screencast, RSS a vztáhnout možnosti těchto technologií k vlastní pedagogické praxi. Měl by si také osvojit základní dovednosti v používání některých z těchto technologií.

Literatura
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (23.11.2008)

Literatura:

Brdička, B.: Role internetu ve vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova.

Pedagogická fakulta, 2003

Pokorný, A.: Nebojme se interaktivních technologií, Rodina a škola,

Roč. 54, č. 7 (2007), s. 24-26

Hubatka, M.: Zkušenosti s multimediální interaktivní výukou.Moderní

vyučování : Časopis pro nové programy v českém základním školství,

Roč. 13, č. 5 (2007), s. 25

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Jindřich Strejček (08.10.2009)

seminář

e-learning

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (23.11.2008)

Vytvoření plánu implementace některých z vybraných technologií do vlastní pedagogické praxe na základě rozboru jejich možností pro zkvalitňování výuky a profesní rozvoj.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Jindřich Strejček (13.01.2010)

Interaktivní výuka (interaktivní tabule a hlasovací systémy)

Web jako zdroj informací, materiálů a námětů k výuce I.

Web v podpoře výuky I.

Web v podpoře komunikace s žáky a rodiči I.

Web v podpoře plánování výuky a spolupráce mezi učiteli I.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK