Cílem předmětu Praxe a didaktika ICT 03 s reflexí praxe je seznámit studenty s aktuálními trendy v oblasti vytváření internetových prezentací školy včetně trendů ve tvorbě internetových prezentací a ve změně v přístupu k jejím uživatelům. Důležitou částí jsou kritéria kvality oficiálních školních webových prezentací včetně práce s evaluačními a autoevaluačními nástroji, které jsou učitelům k dispozici.
Druhým hlavním tématem je difuze technologií ve škole 21. století v podobě integrace ICT do života školy. Jako model bude využit autoevaluační a plánovací nástroj Profil Škola21. V souladu s převažující didakticko-metodickou orientací tohoto studia je jeho cílem rozvinout u studentů schopnost identifikovat možnosti vývoje daných oblastí na škole a navrhnout další kroky pro rozvoj v dané oblasti, a v důsledky zlepšovat prostředí pro rozvoj informační výchovy žáků.
Poslední úprava: NEUMAJER/PEDF.CUNI.CZ (26.02.2013)
Literatura
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno : AISIS, 2003.
BRDIČKA, B., NEUMAJER, O., RŮŽIČKOVÁ, D. ICT v životě školy - Profil školy21. Metodický průvodce. Praha : Národní ústav pro vzdělávání, 2012.
ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích eučitelů na einstruction. Kladno : AISIS, 2003.
DOBEŠ, M. a kol. Kuchařka marketingu pro vzdělávací instituce. Praha : Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-77-4
EGER, L. Komunikace vzdělávacích organizací s veřejností na internetu. Praha : Česká andragogická společnost, 2010. ISBN: 9788087306079.
FEŘTEK, T. Rodiče vítáni. Praktický návod, jak usmířit rodiče a učitele našich dětí. Praha : Yinachi, 2012. ISBN 9788090473522.
HABERMANN, R., NEUMAJER, O. Školní web - vznik, rozvoj a využití - metodická příručka. 2007.
KLIMEŠ, C., PROCHÁZKA, J. Projektování informačních systémů 1. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2005.
MERENYI, Á., SZABÓ, V., TAKÁCS, A. 101 ideas for innovative teachers. Budapešť : Microsoft. 2006.
NEUMAJER, O. Budujeme školní web. Brno : CP Books a. s., 2005.
NEUMAJER, O. Moderní trendy při tvorbě školních internetových prezentací in NEKLAPILOVÁ, V. (ed), ŠTERCL, J. (ed.) Nejčastější pochybení škol aneb Praktické rady pro ředitele. Praha : Raabe, 2012. 36 str.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. MŠMT, VÚP Praha, 2007.
SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál, 1997.
ZOUNEK, J. Internet pro pedagogy. Praha : Grada Publishing a. s., 2001