PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Sociální síť - OKNQ2P123B
Anglický název: Social Network
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=3720
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Prerekvizity : OKNQ2P119B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Cílem předmětu je podat výklad fungování sociální sítě a kompetencí sociálních institucí. Zaměřuje se na sociální pomoc v různých sociálních situacích jednotlivce nebo rodiny. Studenti mají možnost seznámit s činností některých vybraných center pomoci. Získávají celkový přehled o systému sítě státních orgánů i neziskových organizací, které nabízejí klientům pomoc ve svízelných situacích (poslání, funkce zařízení, poskytované služby). Studenti poznávají druhy problémů, s nimiž se občané na tyto instituce obracejí. Akcent je kladen na pomoc dětem, rodinám s dětmi, mladistvým.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je podat výklad fungování sociální sítě a kompetencí sociálních institucí.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)
Literatura -

Aktuální informace o fungování sociální sítě - www.mpsv.cz

Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Vyd. 7., V Portálu 6. Praha: Portál, 2013. 147 s. ISBN 978-80-262-0528-9.

Matoušek, O. a kol. Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014. 171 s. ISBN 978-80-262-0697-2.

Sobotka, Jan. Práce s komunitou. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2010. 62 s. ISBN 978-80-904541-4-9.

Úlehla, I. Umění pomáhat. Vyd. 3., V Sociologickém nakl. 2. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. 128 s. Studijní texty; sv. 20. ISBN 80-86429-36-9.

Vodáčková, D. a kol. Krizová intervence. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 543 s. ISBN 978-80-7367-342-0.

 

Materiály vydané jednotlivými institucemi, ve kterých studenti stážují.

BENDL, S., HANUŠOVÁ, J., LINKOVÁ, M. Žák s problémovým chováním: Cesta institucionální pomoci. Praha : Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-703-3

Janský, Pavel. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. 292 s. Recenzované monografie; 52. ISBN 978-80-7435-534-9

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)
Požadavky ke zkoušce -

-       Vypracovat a odevzdat úkoly v moodle

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (26.02.2023)
Sylabus -

1. Ambulantní či pobytová zařízení poskytující zdravotní péči.

2. Školská zařízení poskytující ambulantní či pobytovou službu. Zařízení pro výkon ústavní či ochranné výchovy.

3. Terénní či pobytová zařízení sociální služeb.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK