|
|
|
||
Předmět seznámí studenty se základními pedagogickými dokumenty pro výuku pedagogiky na různých typech vzdělávacích institucí. Ukazuje rozdílné přístupy ke koncipování projektů výuky pro různé věkové skupiny. Program předmětu se dále zaměřuje na problematiku funkčního využití aktivizujících metod ve výuce jednotlivých pedagogických disciplín.
Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (12.02.2018)
|
|
||
Studenti prokáží dovednost využít adekvátních aktivizujících metod při zpracování projektu výuky pro výbrané téma jedné z pedagogických disciplin. Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (15.01.2019)
|
|
||
K výuce budou využity MOODLE, Skype a telefon. Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (25.02.2021)
|
|
||
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vydání, Praha: Portál, 1996. 153 s. ISBN 80-7178-022-7 MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vydání, Praha: Portál s r. o., 1998. 424 s. ISBN 80-7178-127-4 PAVLAČKOVÁ, M. Vybrané otázky z didaktiky pedagogiky. Olomouc : UP, 1990. PETTY, G. Moderní vyučování. 1. vydání, Praha: Portál, 1996. 384 s. ISBN 80-7178-070-7 PIKE, G., SELBY, D. Globální výchova. Praha: Grada, 1994. 322 s. ISBN 80-85623-98-6 PRŮCHA, J. Pedagogické výzkumy a teorie na západě. Praha : UK, 1992. PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 1996. 166 s. ISBN 80-210-1333-8. ŠIMONÍK, O. Začínající učitel. Brno : MU, 1994. ŠVEC, V. Cvičení z didaktiky. Brno : MU, 1996. VALIŠOVÁ, A., SINGULE, F., VALENTA, J. Didaktika pedagogiky. Praha : FF UK, SPN, 1990.
Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (13.02.2018)
|
|
||
Prostudování dvou publikací k dané problematice dle vlastního výběru. Na jednu z přečtených publikací zpracují studenti recenzi. Zpracování projektu výuky pro výbrané téma jedné z pedagogických disciplin. Konkrétní požadavky jsou zadány v MOODLE- Aktivní účast na seminářích. V případě neúčasti na seminářích bude další podmínkou pro získání zápočtu vědomostní test Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (15.01.2019)
|
|
||
· analýzu základních pedagogických dokumentů pro výuku pedagogiky na SŠ a VOŠ; · specifika výuky jednotlivých pedagogických disciplín; · výběr adekvátních metod a forem výuky; · zpracování projektu výuky s využitím vybraných metod a forem; · prezentace projektu výuky. Poslední úprava: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (13.02.2018)
|