|
|
|
||
Studenti se seznámí s vybranými aktuálními výsledky výzkumu členů katedry matematiky a didaktiky matematiky, případně s výzkumem externích spolupracovníků či hostujících profesorů na katedře (např. v rámci programu Erasmus).
Studenti zpracují téma, na kterém se individuálně dohodnou s vyučujícím, formou eseje a prezentace v semináři.
Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (08.09.2024)
|
|
||
Studující aplikují a prohlubují své znalosti a dovednosti získané zejména v didakticko-matematických předmětech. Studující se seznámí s vybranými aktuálními výsledky výzkumu členů Katedry matematiky a didaktiky matematiky, případně s výzkumem externích spolupracovníků nebo hostujících profesorů na katedře (např. v rámci programu Erasmus). Studující zpracují téma, které si individuálně dohodnou s vyučujícím, formou eseje a seminární prezentace. Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (08.09.2024)
|
|
||
K předmětu jsou materiály k dispozici v kurzu v LMS Moodle s názvem Obecné otázky didaktiky matematiky (https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=7648). Celková časová zátěž studenta 60 h
Příprava na zápočet 24 h
Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (04.09.2024)
|
|
||
Literatura bude zadána podle toho, jaká témata si studenti vyberou. Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (04.09.2024)
|
|
||
Seminář, práce ve školách Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (04.09.2024)
|
|
||
Kredity lze získat za písemnou práci (podanou v elektronické podobě), která může mít různou podobu. Například: Popis školní zkušenosti autora a její analýza Kritická reakce na některou z našich přednášek (besed), kde jsou uvedeny a analyzovány názory různých kolegů. Příprava výuky jistého tematického celku s didaktickým komentářem. Možností je více. Upřesnění tématu uděláme individuálně, společně s posluchačem.
Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (04.09.2024)
|
|
||
Na základě dohody posluchačů bude osnova upřesněna. Bude domluveno, která z navrhovaných témat a v jakém sledu budou zařazena, případně která další témata budou vložena. 1. Jak může učitel (rodič) na sobě pracovat v oblasti edukace dětí a mládeže. 2. Cíle vyučování matematice od předškoly po vysokou školu. 3. Motivace dítěte, žáka 1. stupně, žáka 2. stupně, žáka střední školy, učitele. 4. Proces objevování pojmů, vztahů, procesů. Jak vést třídu k odhalení generického modelu? Jak ji vést k odhalení abstraktního poznatku? 5. Diferenciace. Individuální přístup k žákovi. Problém slabých žáků i žáků špičkových. 6. Komunikace a interakce učitel – žák, učitel – třída, žák – žák, žák – třída. 7. Hodnocení, klasifikace a diagnostika žáka. 8. Instruktivní, transmisivní a konstruktivistický edukační styl učitele. 9. Analýza myšlenkového procesu žáka na základ jeho písemného řešení. 10. Analýza práce třídy na základě videozáznamu. Témata lze doplnit po dohodě se studentem. Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (04.09.2024)
|
|
||
Pro vybraný výzkum studující identifikují - jeho cíle, - i metodologii, sběr dat a jejich zpracování - identifikují významné didaktické momenty zvoleného výzkumu, - zhodnotí kvalitu výzkumu a posoudí její možné důsledky pro didaktiku matematiky Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (08.09.2024)
|