Předmět Technologická prostředí pro podporu výuky se v teoretické poloze zaobírá obecnými charakteristikami elektronické podpory výuky. Rozkrývá specifika e-learningu, blended learningu, mobile learningu. V praktické poloze se pak věnuje popisu, výhodám, komparaci dvou současně nejvýznamnějších platforem - LMS Moodle a Google Učebny.
Cílem předmětu je studenty prakticky seznámit s možnostmi elektronické podpory výuky v kontextu moderních přístupů a nejpoužívanějších platforem v praxi.
Poslední úprava: Leipert Jiří, PhDr., Ph.D. (31.01.2019)
The subject Technological environments for teaching support is theoretically focused on the general characteristics of electronic learning support. It reveals the specifics of e-learning, blended learning, mobile learning. In practical terms, it deals with the description, advantages, comparison of the two most important platforms - LMS Moodle and Google Classroom. Learning outcomes of this course is to familiarize students with the possibilities of electronic support of teaching in the context of modern approaches and the most used platforms in practice.
Poslední úprava: Leipert Jiří, PhDr., Ph.D. (06.02.2019)
Deskriptory
Pro podporu studia bude využit LMS Moodle a následně jedna z platforem pro realizaci videokonferencí.
Bližší informace naleznou zapsaní studenti v Moodle kurzu Technologická prostředí pro podporu výuky (LS 2020/2021)
Klíč k zápisu do kurzu bude uživatelům sdělen e-mailem.
Výuka bude probíhat dle rozvrhu, pokud nebudou studenti předem informováni jinak.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (05.02.2021)
Podmínky zakončení předmětu
průběžné plnění dílčích úkolů zadávaných v průběhu semestru
zpracování semestrální práce v podobě projektu - vypracování ukázkového elektronického kurzu v zadaném prostředí
prezentace a obhajoba projektu
klasifikovaný zápočet má dva opravné termíny
Poslední úprava: Leipert Jiří, PhDr., Ph.D. (06.02.2019)
Poslední úprava: Leipert Jiří, PhDr., Ph.D. (31.01.2019)
Sylabus -
1. Teoretické zázemí elektronické podpory výuky - filosofie přístupu k využívání elektronické podpory
2. Moodle - pojetí správcovství a uživatelských rolí, princip modulární struktury systému, autentizace
3. Moodle - aktivity a činnosti z pohledu role tutora, možnosti komunikace a sdílení, způsoby kooperace
4. Google Učebna - cloudové řešení v analogii a rozdílnostech k LMS Moodle
5. Google Učebna - aktivity a provázanost činností a struktur
Poslední úprava: Leipert Jiří, PhDr., Ph.D. (06.02.2019)
1. Theoretical background of electronic learning support - the philosophy of access to the use of electronic support 2. Moodle - concept of administration and user roles, principle of modular structure of the system, methods of authentifications 3. Moodle - activities and activities from the point of view of the role of the tutor, possibilities of communication and sharing, ways of cooperation 4. Google Classroom - cloud solution in analogies and differences towards LMS Moodle 5. Google Classroom - activities and relations to common actions and framework
Poslední úprava: Leipert Jiří, PhDr., Ph.D. (06.02.2019)