Předmět navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy, zvláště pak na příslušné tematické celky z Edukační technologie. Předmět se zaměřuje na aktuální vývoj vzdělávacích technologií, především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s převažující didakticko metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založeným na využití ICT. Snahou je celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (21.06.2018)
The course builds on the previous themes oriented on didactic of the technical subjects, especially in the thematic units of educational technology and ICT in education. The course focuses on practical aspects of implementation of constructivist theory of learning, constructive approaches to education and relevant teaching methods. In accordance with the prevailing didactic methodological orientation of the second cycle of study is to develop didactically and technically appropriate manner of the participants to transform the acquired knowledge and skills to real learning activities with constructive, respectively problem and project-based focus on the use of ICT, and thus improve the overall fitness of students in the direction of practical application of ICT in education.
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (21.06.2018)
Deskriptory
V případě distančního vzdělávání bude výuka probíhat online prostřednictvím MS Teams. Studentky a studenti před samotnou výukou dostanou prostřednictvím SIS přístup k LMS Moodle na https://moodle.it.pedf.cuni.cz/. V konkrétním kurzu je pak hned v prvním tématu umístěn odkaz na online setkání. Výuka bude probíhat v době stanovené v rozvrhu s obsahem a podmínkami zveřejněnými v SIS.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (23.09.2021)
Podmínky zakončení předmětu -
KZ je udělován v rámci kolokvia, jehož se zúčastní všichni přihlášení studenti. Počet pokusů je omezen počtem termínů, tj. max. 3. Pro přistoupení do kolokvia je nutné splnění dílčích úkolů daných Moodle kurzem.
V případě, že opětovně dojde k přechodu z prezenční výuky na distanční výuku v souvislosti s přijímanými opatřeními bude výuka realizovaná online v době standardně rozvrhované výuky prostřednictvími aplikace MS Teams. Současně bude posílena distanční výuka a s výukou související komunikace v prostředí Moodle. Studenti by se měli takto přizpůsobené výuce účastnit stejným aktivním způsobem jako v případě běžné výuky.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (23.09.2021)
colloquium, in which all registered students will participate (The number of attempts is limited by the number of dates)
In the event that there is again a transition from full-time teaching to distance learning in connection with the measures taken, the teaching will be carried out online at the time of standard scheduled teaching through the application MS Teams. At the same time, distance learning and teaching-related communication in the Moodle environment will be strengthened. Students should participate in such adapted teaching in the same active way as in the case of regular teaching.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (15.09.2020)
Literatura -
BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu Materiály a soubory předávané v průběhu semestru
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (21.06.2018)
BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. Portals - mainly Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning etc. Other sources and materials overhanded during the lessons
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (03.09.2018)
Sylabus -
Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav Instruktivní, konstruktivní a konektivistické edukační prostředí Současné pojetí a nástroje konstruktivní výuky Konstruktivní výukové aplikace Projektové metody a výukové projekty Virtuální prostředí a současný vývoj eLearningu Metodické aspekty realizace konstruktivních metod edukace Semestrální práce reflektující získané znalosti probírané problematiky
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (15.09.2020)
Cognitive and constructivist aspects of psychodidactic systems Instructive, constructive and connectivist educational environment Contemporary Concepts and Tools of Constructive Teaching Constructive learning applications Project methods and teaching projects Virtual environment and current development of eLearning Methodological aspects of realization of constructive methods of education Semestral work reflecting acquired knowledge of the subject matter
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (03.09.2018)