|
|
|
||
Jde o porozumění rozdílu mezi podstatou výchovy a výchovou jako tzv. objektivním procesem. Evropa stojí a padá s objevem možnosti, kterou nazýváme myslet. víme dnes ale, co to znamená? A pokud z této možnosti se určuje lidství člověka, víme, kdo je to člověk? A konečně, pokud výchova spočívá v přivádění k lidství, víme, co to znamená výchova?
Poslední úprava: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (01.10.2019)
|
|
||
Student učiní zkušenost s myšlením. Poslední úprava: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (01.10.2019)
|
|
||
V případě on-line výuky budou setkání realizována pomocí aplikace MS Teams. Na základě přednášek budou formulovány otázky zkoušející zvládnutí probraného učiva. Adresa tým pro tento předemět je: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad40d02d0429c44e88bd3dc5aad607e4b%40thread.tacv2/conversations?groupId=a3f8d4f0-5c81-481e-88b7-15fe72e89a81&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d K přihlášení do MS Teams se používají tytéž údaje jako do přihlášení do Office 365, tedy fakultní email a heslo k němu - viz https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/fakultni-email-pro-studenty/ . Adresa, na které bude probíhat synchronní výuka v termínech del rozvrhu: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ad40d02d0429c44e88bd3dc5aad607e4b%40thread.tacv2/1606952307542?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%22b6972798-1fbf-47f0-9255-433fafa20702%22%7d Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (03.12.2020)
|
|
||
Aktivní účast a referát k vybranému Platónovu dialogu. V případě distanční výuky budou zadány též otázky zkoušející zvládnutí probraného učiva a jejich písemné zodpovězení. Poslední úprava: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (26.09.2020)
|
|
||
Platón. Menón; Gorgiás; Ústava (jakékoliv vydání v nakladatelství Oikúmené) Poslední úprava: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (01.10.2019)
|
|
||
1. Objev možnosti výchovy 2. Rozlišení mezi faktem a podstatou 3. Rozlišení mezi vhledem (eidos) a naukou (mathésis) 4. Proměna smyslu vědění a vzdělání v novověkém světě 5. Rozlišení mezi výchovou jako procesem a jako podstatou 6. Kdo je to člověk? Chytré zvíře, nebo někdo jiný? 7. Jinakost a výchova Poslední úprava: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (01.10.2019)
|