|
|
|
||
Predmet uvádza študentov do problematiky využívania expresivity v edukačnom procese primárneho vzdelávania. Študenti sa zoznámia so základnými princípmi uplatnenia expresivity v rôznych dejových a multižánrových líniách. Obsah predmetu je zameraný na spoluprácu viacerých zložiek estetickej výchovy (výtvarnej, pohybovej, literárno-slovnej, hudobnej a dramatickej), ktoré prispievajú k tvorbe výsledného diela. Študent v predmete spoznáva rôzne východiská výtvarnej tvorivosti a expresivity, technickej predstavivosti a obrazotvornosti ako aj pohybovej kreativity, rovnako získava dôležité poznatky z umeleckej edukácie v teoretických a praktických súvislostiach v kontexte primárneho vzdelávania.
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.07.2023)
|
|
||
Predmet uvádza študentov do problematiky využívania expresivity v edukačnom procese primárneho vzdelávania. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.07.2023)
|
|
||
Přímá výuka 12 hodin Domácí příprava: 12 hodin Samostudium: 76 hodin Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Kováčová, B., Zentko, J. Terapeutický koncept dramatoterapie a terapie s bábkou vo včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom (2020). VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku. WAY. B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. PRAHA: NAKLADATELSTVÍ ISV, 1996. FIŠER, Z. HAVLÍK, T., HORÁČEK, R. Slovo, akce, obraz. Brno: MU, 2010. MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. PRAHA: IPOS, 1997. SLAVÍK, J., CHRZ, V., ŠTECH, S. et al. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2013. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.07.2023)
|
|
||
Aktívna účasť na realizovaných aktivitách, ktorých výsledkom je napr. výtvarný artefakt, bábková (loutková) hra, pohybová etuda, performancia, happening a pod. Aktivní prezenční účast na obou setkáních. Účat na prvním setkání nelze ničím jiným nahradit. Pozdní příchod či dřívější odchod z obou setkání lze umožnit pouze tehdy, pokud nebude absence delší než 30 minut. V případě onemocnění či jiného vážnějšího důvodu, který znemožní studentce/studentovi účast na druhém setkání, bude dotyčnému po jeho e-mailové žádosti s odůvodněním nepřítomnosti, zadána seminární práce, ve které demonstruje znalosti, dovednosti a výsledky své vlastní tvorby. Termín odevzdání této náhradní práce je nejpozději 10. 1. 2025. Pozdější odevzdání není přípustné. Náhradní práce je odevzdávána formou zaslání na e-mailovou adresu vyučujícího a v kopii na dresu garantky předmětu. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
http://www.artlist.cz/ http://sbirky.ngprague.cz/katalog https://www.moma.org/ http://www.tate.org.uk/ https://www.centrepompidou.fr/ Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Studentky a studenti - jsou ochotni a schopni zapojit se do kolektivního ztvárnění příběhu zvolenou uměleckou formou - uplatňují uměleckou kreativitu při ztvárňování individuálních i skupinových představ na zadané téma - adekvátně se zapojují do řešení jednoduchých uměleckých zadání skupinovou formou a adekvátnost svého zapojení kompetentně reflektují - jednoduše analyzují umělecký výtvor kolegů či žáků s ohledem na důstojnost všech zúčastněných a formativní funkci hodnocení - navrhují a realizují aktivity reflektující receptivní i tvůrčí činnosti - o svých návrzích i reflexi uvažují metakognitivně Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|