|
|
|
||
Setkání kombinují přednáškovou a seminární formu výuky, doplňuje je praktická dílna čtení. Studenti si nosí dětské knihy, které si vybírají ze seznamu doporučené četby. Práce s těmito texty je zaměřená na reflexi čtenářského zážitku, na některou ze čtenářských strategií a na různé způsoby vedení čtenářských zápisů. Cílem nácviku čtenářské dílny je, aby studenti zakusili, jak lze ve třídě pracovat se čtenářskými zážitky, aby četli současnou českou a světovou literaturu pro děti (a získali o ní základní přehled), aby byli schopni o ní přemýšlet a hovořit – a to vše s ohledem na své budoucí žáky.
Poslední úprava: Palacká Ina, Mgr. (15.03.2023)
|
|
||
Materiály ke kurzu v Moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11953
Vyčíslení studijní zátěže: 8 hod přímá výuka 28 hod samostudium studijních materiálů 22 hod zpracování závěrečné práce a příprava na zkoušku Celkem 58 hodin
Poslední úprava: Palacká Ina, Mgr. (15.03.2023)
|
|
||
- aktivní účast v semináři (možnost nahrazení 1 semináře účastí na přednášce a semináři v prezenčním studiu) - seznam 10 přečtených knih z dětské literatury (přibližně polovinu vybrat z doporučeného seznamu zde: https://1url.cz/YzAf4 ) - odevzdané 3 zápisy z četby (dle zadaných kritérií, odevzdat e-mailem týden před termínem kolokvia) - závěrečné kolokvium (pohovor nad seznam četby a zápisy z četby, proběhne prezenčně i online, termíny budou vypsané v SISu) Poslední úprava: Palacká Ina, Mgr. (15.03.2023)
|
|
||
Bettelheim, Bruno. Za tajemstvím pohádek: proč a jak je číst v dnešní době. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2000. 335 s. Edice 21; sv. 14. ISBN 80-7106-290-1. Mandys, Pavel a kol. 2 x 101 knih pro děti a mládež: nejlepší a nejvlivnější knihy. 1. vyd. V Praze: Albatros, 2013. 430 s. ISBN 978-80-00-03336-5. Children’s Literature in Education: https://link.springer.com/journal/10583/volumes-and-issues
Tipy na dobré čtení pro děti (rozděleno podle věku, respektive třídy): https://ctenidetem.knihovny.cz/ Pomáháme školám k úspěchu – Pedagogické inspirace: https://www.kellnerfoundation.cz/pomahame-skolam-k-uspechu/pedagogicke-inspirace Mravenčí chůva – Online magazín o knihách pro děti: https://mravencichuva.cz/ Nakladatelství dětské literatury: Albatros (https://www.albatros.cz/), Baobab (https://www.baobab-books.net/), Meander (https://www.meander.cz/) Zlatá stuha: http://www.zlatastuha.cz/cs - Pro Vás obzvláště atraktivní sekce „Pro školy“, v níž najdete také metodické listy: http://www.zlatastuha.cz/cs/pro-skoly Nejlepší knihy dětem: https://www.nejlepsiknihydetem.cz/ Nejlepší knihy dětem: https://www.nejlepsiknihydetem.cz/
Poslední úprava: Palacká Ina, Mgr. (28.01.2023)
|
|
||
Témata: 13. února 2023 Příběhy jako způsob poznávání světa, exkurz do narativní psychologie; sociologie dětského čtenářství; čtenářská gramotnost a strategie Tematická a žánrová mapa literatury pro děti; vztah textu a ilustrace Vytváření čtenářských biografií, záznamy z četby a dílna čtení v praxi
15. března 2023 Poezie pro děti, její tradiční, moderní a experimentální linie; význam jazykové hry v rozvoji dětské představivosti Pohádky, jejich znaky a typologie Dílna čtení v praxi Poslední úprava: Palacká Ina, Mgr. (28.01.2023)
|