|
|
|
||
Výuka předmětu zahrnuje témata související s principy, metodami a postupy práce s žáky a s celými třídami /žákovskými skupinami ve společném vzdělávání. Studenti si osvojí související aktuální legislativní předpisy v tuzemsku, získají orientaci v současných podmínkách inkluzivního vzdělávání. Budou seznámeni s katalogy podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s možnostmi jejich aplikací v praxi. Katalogy podpůrných opatření jsou k dispozici k volnému nahlédnutí zde: http://katalogpo.upol.cz/
Poslední úprava: Hradilová Tereza, PhDr., Ph.D. (25.09.2020)
|
|
||
Písemná reflexe kvality inkluzivní praxe vybrané školy (ZŠ nebo SŠ), popř. zpracování návrhu inkluzivních a podpůrných opatření u vybrané skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Přesné zadání úkolu a jeho výběr proběhne v rámci první výuky. Poslední úprava: Hradilová Tereza, PhDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
ADAMUS P. Metodika hodnocení kvality inkluzivní školy. Evaluační nástroj hodnocení kvality inkl. školy. Slezská univerzita v Opavě, 2015, ISBN 978- 80- 7510- 190 -7. Doporučujeme prostudovat stránky Systémové podpory inkluzivního vzdělávání v ČR: http://www.inkluze.upol.cz/portal/tag/katalog-podpurnych-opatreni/ HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009 ISBN 978-80-247-3070-7. KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. 2. vydání. V Praze: Pasparta, 2020. ISBN 978-80-88290-50-6. KOL.AUTORŮ. Katalog podpůrných opatření, Obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 160 s. ISBN 978-80-244-4654-7. ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0789-6.
Poslední úprava: Hradilová Tereza, PhDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Výuka bude věnována klíčovým tématům a doplněny jejich diskuzí a reflexí: 1. Integrace/ inkluze ve vzdělávání – terminologie, definice, praktické nastavení Poslední úprava: Hradilová Tereza, PhDr., Ph.D. (29.01.2023)
|