|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (28.01.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (07.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (07.09.2022)
Zenkl, L.: ABC hudební nauky Učebnice HV pro 1. stupeň Eben, P.; Hurník, I.: Česká Orffova škola I. Hurník: Umění poslouchat hudbu Herden, J.: My pozor dáme a posloucháme |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (10.09.2023)
1) Vytvoření rytmického doprovodu ke zvolené písni 2) Přehrávka na klavír: hra 8 lidových písní s doprovodem základní harmonické kadence v tóninách C dur, D dur (4 písně v pětitónovém prostoru, 4 písně ve větším rozsahu); současný zpěv. Na jedné písni studenti prokážou základní taktovací dovednosti. Organizace plnění klasifikovaného zápočtu (přehrávka a odevzdání partitury) - studenti mají 3 pokusy (jeden řádný a dva opravné). Termíny budou vypsány v SIS. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (10.09.2023)
Opakování: notopis, takty, durová stupnice, tónický kvintakord Obraty tónického kvintakordu Základní harmonická kadence Seznámení s mollovou stupnicí, durový a mollový tónický kvintakord Periodizace dějin evropské hudby Hra lidových písní na klavír – písně ve větším než 5tónovém rozsahu: melodie s doprovodem základní harmonické kadence, současný zpěv Další rozvoj rytmických a vokálních dovedností Hudební činnosti ve školní praxi Didaktické využití lidové písně (hledisko rytmické, pěvecké, intonační, vytváření rytmických doprovodů, metody nácviku písně, přípravná cvičení) Hudební formy ve školní praxi Ukázky práce s poslechovou skladbou, výběr skladeb vhodných pro poslech hudby na 1. stupni ZŠ Shrnutí nabytých hudebních vědomostí, předvedení pěveckých a nástrojových dovedností na 8 lidových písních |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (28.01.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8967 |