|
|
|
||
Předmět Řízení pedagogického procesu II je zaměřen na moderní trendy a budoucí scénáře ve školském managementu s důrazem na efektivní řízení pedagogického procesu. Studující se seznámí s implementací digitálních kompetencí do školních vzdělávacích programů (ŠVP), s využitím umělé inteligence (AI) a virtuálního co-teachingu. Předmět se rovněž zabývá pedagogickým procesem v kontextu digitalizace a rozvojem dovedností potřebných pro efektivní řízení změn ve školách a školských zařízeních. Po absolvování kurzu budou studující vybaveni teoretickými i praktickými nástroji pro řízení změn a budou schopni aplikovat své poznatky v širším kontextu vzdělávacích reforem.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je připravit studující na efektivní řízení pedagogických procesů v kontextu současných a budoucích výzev vzdělávacího prostředí. Studující získají kompetence pro implementaci digitálních nástrojů, AI a virtuálního co-teachingu do školní praxe, a rozvinou dovednosti nezbytné pro plánování a řízení změn ve školách. Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Splnění všech distančních aktivit a online testů · Test ke scénářům školy budoucnosti · Test ke kritériím ČŠI · Test k tučňákům · Test ke změně dle J.Kottera · Test k dalším modelům změny · Výstup ze skupinové práce výběr změny (ve složce) · Výstup ze skupinové práce k předjímání reakcí lidí (ve složce) · Výstup ze skupinové práce ke scénáři změny (ve složce) Všechny výstupy – obrázky, printscreen, link apod. nutno rovněž vložit do padletu v horní liště v MS Teams pod svoje jméno do termínu zkoušky
Zkouška ve zkouškovém období dle harmonogramu ak.roku: Skupinová online prezentace řízení změny. Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: KOTTER, John P., 2015. Vedení procesu změny: osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice. 2., aktualizované vydání. Přeložil Hana ŠKAPOVÁ, přeložil Michal ČAKRT. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-726-1314-4. KOTTER, John P. a Holger RATHGEBER, 2008. Náš ledovec se rozpouští: připravte se na změnu a úspěch za jakýchkoliv podmínek. Praha: Pragma. ISBN 9788073491000. SVOBODOVÁ, Zuzana, 2021. Řízení pedagogického procesu II. Online. Praha: Pedagogická Fakulta UK. ISBN 978-80-7603-304-7. Dostupné z: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/rizeni-pedagogickeho-procesu-ii TROJANOVÁ, Irena a Václav TROJAN, 2016. Příběh změny. Bratislava: Raabe. ISBN 978-80-8140-237-1. zákonná úprava činnosti České školní inspekce v zákoně č. 561/2004 Sb. výstupy činnosti České školní inspekce dostupné na webu csicr.cz pravomoci ředitele a zřizovatele při státní kontrole a veřejnosprávní kontrole podle zákona č. 320/2001 Sb. www.edu.cz aktuální texty RVP Doporučení pro využívání umělé inteligence na základních a středních školách: https://revize.edu.cz/ke-stazeni#ai
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Studující identifikují klíčové trendy a scénáře vývoje školství v budoucnosti a jejich vliv na řízení pedagogického procesu. Studující navrhnou konkrétní způsoby, jak integrovat digitální kompetence do školních vzdělávacích programů. Studující popíší a aplikují možnosti využití AI v pedagogickém procesu. Studující prokáží schopnost plánovat a řídit změny v pedagogickém procesu s ohledem na moderní technologie a vzdělávací trendy. Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|