Posláním studijního předmětu Technologická podpora výuky je seznámit studentky a studenty se základními způsoby využití informačních technologií ve vyučování a učení z různých hledisek s cílem přispět k poznání a pochopení vzdělávacího potenciálu informačních a komunikačních technologií a připravit studentky a studenty na efektivní využití těchto technologií pro podporu výuky a učení.
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (01.02.2018)
The aim of the course is to teach students basic ways of using information technologies in teaching and learning from different perspectives in order to contribute to the understanding of the educational potential of information and communication technologies and to prepare students for effective use of these technologies to support teaching and learning.
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (01.02.2018)
Cíl předmětu -
Cílem předmětu je získání teoretických vědomostí a praktických kompetencí pro práci s informačními zdroji ve výuce a při učení a jejich evaluace; na uvedené vědomosti a kompetence navazuje metodika aplikace informačních zdrojů – metodické využívání informací a zdrojů informací včetně jejich využití v oblasti přípravy výukových materiálů. K dalším tématům patří seznámení se s právní problematikou používání informačních technologií ve školství. Součástí předmětu je také tvorba myšlenkových map a jejich aplikace při výuce.
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (01.02.2018)
Learning outcomes of the course unit the aim of the subject is to acquire the theoretical knowledge and practical competences for work with information sources in teaching and learning and their evaluation; the methodology of application of information sources - the methodical use of information and sources of information, including their use in the field of preparation of teaching materials, follows the above knowledge and competence. Other topics include acquaintance with the legal issues of the use of information technologies in education. Part of the subject is also the creation of thought maps and their application in teaching.
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (01.02.2018)
Podmínky zakončení předmětu -
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: – aktivní účast v Moodlu kurzu – odevzdání zadaných úkolů z lekcí – odevzdání seminární práce – prezentace a obhájení seminární práce
Zápočet nemusí být udělen, jestliže úkoly nebo seminární práce budou odevzdány po termínu nebo budou zpracovány v nevyhovující kvalitě.
celkem 2 termíny obhajoby práce
Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (04.02.2018)
Requirements for classified credit: - Active participation in the Moodle course - Submission of the assignments from the lessons - Submission of seminar paper - Presentation and defense of the seminar paper
Credit does not have to be granted if the assignments or seminar papers are delivered after the deadline or will be handled in unsatisfactory quality.
a total of 2 terms of work defense
Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (04.02.2018)
Literatura -
Studijní materiály v Moodle Edukační portály
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (01.02.2018)
Study materials in Moodle Educational portals
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (01.02.2018)
Požadavky ke zkoušce -
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: – aktivní účast v Moodlu kurzu – odevzdání zadaných úkolů z lekcí – odevzdání seminární práce – prezentace a obhájení seminární práce
Zápočet nemusí být udělen, jestliže úkoly nebo seminární práce budou odevzdány po termínu nebo budou zpracovány v nevyhovující kvalitě.
celkem 2 termíny obhajoby práce
Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (04.02.2018)
Requirements for classified credit: - Active participation in the Moodle course - Submission of the assignments from the lessons - Submission of seminar paper - Presentation and defense of the seminar paper
Credit does not have to be granted if the assignments or seminar papers are delivered after the deadline or will be handled in unsatisfactory quality.
a total of 2 terms of work defense
Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (04.02.2018)
Sylabus -
Informační společnost; digitální gramotnost
Informační zdroje; evaluace informačních zdrojů
Didaktický software; hra
ICT – právo a bezpečnost
Myšlenkové mapy
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (01.02.2018)
Information Society; digital literacy
Information Sources; evaluation of information sources
Didactic software; game
ICT - Law and Security
Mind maps
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (01.02.2018)
Studijní opory -
MOODLE kurz pro podporu předmětu
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (01.02.2018)
MOODLE course for course support
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (01.02.2018)